Bodycombat – ćwiczenia interwałowe ze sztukami walki

Fitness Boxing

Poszukując optymalnego treningu wybieramy ćwiczenia interwałowe, crossfit oraz sztuki walki. Regularna aktywność fizyczna zapewnia ubytek tkanki tłuszczowej, wzmocnienie mięśni oraz poprawę kondycji. W ostatnim czasie do grona popularnych treningów dołączył bodycombat, który łączy ze sobą różne style ćwiczeń, dzięki czemu zajęcia się efektywne i ciekawe.

Bodycombat charakteryzuje się interwałowym charakterem ćwiczeń oraz elementami sztuk walki. Hasłem przewodnim programu ćwiczeń jest: „Kiedy fitness staje się walką”. Bo to właśnie, dzięki bodycombat każdy ma okazje zrealizować wszystkie swoje marzenia związane z nauką sztuk walki. Trening w bezpieczny i zdrowy sposób pozwala uwolnić emocje i jednocześnie zbudować mięśnie. Bodycombat nie jest wcale trudny do wykonania.

Podczas bodycombat walczysz z nieistniejącym przeciwnikiem, wykonując różnorodne ciosy. Pomysłodawcą nowej opcji ćwiczeń jest Les Mills, który inspiracji poszukiwał m.in. karate, taekwando, kickboxingu oraz tai chi. Układ choreograficzny, składający się z intensywnych ćwiczeń, wykopów i uderzeń, wykonuje się w rytm żywiołowej muzyki. Jak sama nazwa wskazuje, trening przypomina walkę i pozwala nie lada się zmęczyć. W ciągu godziny treningu można spalić nawet 800 kalorii.

Bodycombat ma wiele zalet:

  1. Po pierwsze zwiększa wydolność serca i pojemność płuc oraz rzeźbi niemal wszystkie partie mięśni.
  2. Po drugie pomaga polepszyć koordynację ruchową oraz postawę.
  3. Ponadto zwiększa pewność siebie i poprawia samopoczucie.

Bodycombat może trenować każdy. Bez względu na umiejętności oraz wagę, możesz rozpocząć swoją przygodę z treningiem interwałowym. Tempo ćwiczeń należy dostosować do własnych możliwości. Z czasem większość ewolucji nie będzie stanowiła żadnego problemu. Niemniej osoby, które mają problemy ze stawami, szczególnie kolanami oraz często cierpią z powodu bólów pleców przed rozpoczęciem treningów powinny skonsultować się z lekarzem. Specjalista ustali czy określone ćwiczenia nie będą szkodliwe dla organizmu. Trening opiera się na wykopach, ciosach i szybkich zmianach pozycji. Przerwy są bardzo krótkie, bo nie ma czasu na odpoczynek. Efekty ćwiczeń zauważalne są już po miesiącu regularnych treningów. Jednak warunkiem jest zaaranżowanie oraz systematyczność, minimum 3 razy w tygodniu. Umiarkowany bodycombat może być również dobrym uzupełnieniem treningu sportowców, gdyż pozytywnie wpływa na równowagę i kondycję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *