Kalari – sztuka walki w sali fitness

Kalari

Coraz częściej słyszy się o nowej formie treningu, który opiera się na mało znanej w Europie sztuce walki. Kalari to pradawna technika, którą stworzono w Indiach. Wojownicy, inspirując się życiem zwierząt, obmyślili osiem pozycji, które były podstawą sztuki walki. Wyróżnia się pozycje: kota, lewa, dzika, węża, konia, słonia, a nawet ryby. Każda wyzwala inne atuty wojownika.

Kalari to przede wszystkim uderzenia z wyskoku, silne kapnięcia, przechwyty, dźwignie oraz obalenia w parterze. Ta sztuka walki wykorzystuje również prostą broń: kije, pałki, noże oraz charakterystyczny giętki miecz.

Ojczyzną kalari jest region Kerala w południowo-wschodnich Indiach. Początków tej intensywnej sztuki walki należy szukać już w IV wieku. Obecnie indyjska metoda walki pojawia się w unowocześnionej wersji w klubach fitness, gdzie dzięki niej można zbudować kondycję i ciało ze stali. Ponadto kalari wiąże się ściśle z medytacją i ćwiczeniami dochodowymi, dlatego treningi obejmują prócz ciała także umysł. Efektem regularnych treningów jest elastyczne i sprawne ciało oraz duchowa i umysłowa harmonia.

Warunkiem uprawiania kalari jest szybkość oraz zwinność, dlatego ciało można przygotować za sprawą specjalnych masaży, które wykonuje się stopami. W Indiach uznawane są one za lecznicze. Trening kalari przeznaczony jest bowiem dla osób sprawnych fizycznie, które chcą wzmocnić wszystkie partie mięśni i poprawić kondycję. Tradycyjny trening rozpoczyna się od walki z przeciwnikiem. Najpierw jest on nieuzbrojony. W kolejnym etapie posiada on już broń. Dla bezpieczeństwa nauka walki z bronią odbywa się z użyciem drewnianych przedmiotów, by żaden z ćwiczących nie zrobił sobie krzywdy.

Kalari to bez wątpienia bardzo intensywny trening, który pozwala spalić nawet 1000 kalorii w ciągu godziny. Ćwiczy się wszystkie partie mięśniowe oraz koordynację i równowagę. W ofertach klubów fitness można spotkać lżejsze wersje kalari, gdzie trenuje się przede wszystkim kopnięcia i uderzenia. Trening pozytywnie wpływa na samopoczucie oraz metabolizm. Jest też świetnym rozwiązaniem na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej, ale efekty nie są natychmiastowe. Kalari wymaga dużego zaangażowania w ćwiczenia oraz systematyczności. Osoby, które mają problemy z sercem i stawami nie powinny uprawiać tego rodzaju sztuki walki, bo może być to zbyt duże obciążenie fizyczne dla organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *