Trening powięziowy

Trening powięziowy

fot. Wavebreak Media Ltd/bigstockphoto.com

Różnorodne treningi pozwalają pracować na całym ciałem. Jednym z najbardziej nietypowych metod na ogólnorozwojowe ćwiczenia jest treningi powięziowy, angażujący do pracy niezwykle istotną tkankę łączoną, która dba o sprawność kości, mięśni i stawów. Na czym polega trening powięziowy?

O znaczeniu powięzi dla całego ciała mówi się dopiero od niedawna. Wcześniej nie przywiązywano tak dużego znaczenia do jej roli w utrzymaniu zdrowia i odpowiedniej kondycji. Najnowsze badania wskazują jednak, że to właśnie dzięki tkance łącznej może zadbać o prawidłową wagę i właściwe napięcie mięśni, a także zminimalizować ból, wynikający z braku ruchu. Przeciążenie i napięcie mięśni stanowi poważny problem dla osób, które większość dnia spędzają w pozycji siedzącej. Z myślą o nich stworzony został specjalny trening powięziowy.

Trening tego typu nie przypomina tradycyjnych metod, stosowanych w klubach fitness. Znacznie mniejsza intensywność, a większa swoboda ruchu oraz kreatywność mają za zadanie przywrócić poprawne nawyki w poruszaniu się.  Trening opiera się na naturalnych ruchach naszego ciała, którymi możemy być taniec, podskoki czy skłony. Ma to prowadzić do budowania świadomości własnego ciała oraz jego potrzeb. Pozwoli to także zredukować stres i zapewni dobre samopoczucie.

Ludzkie ciało to wyjątkowa konstrukcja, którą w całość zespala właśnie tkanka powięziowa. Warunkiem jest poprawnego działania jest rozciąganie, aby uzyskać najbardziej optymalne napięcie pomiędzy poszczególnymi strukturami ciała. Nie można też pominąć kwestii nawodnienia. Zbyt mała ilość ruchu powoduje kumulacje wody w dolnych kończynach, co w konsekwencji prowadzi do sklejania się i sztywnienia tkanki powięziowej. Odczuwamy to jako sztywność i ciężkość ciała. Z pomocą w takiej sytuacji przychodzi rolowanie tkanek. Delikatny nacisk wywołany przez rolkę pobudza nawodnienie i poprawia naszą sprężystość. Trening opiera się na prostym rolowaniu wszystkich partii mięśniowych z wykorzystaniem gąbkowej rolki. Intensywniejsze, a nawet bolesne będzie stymulowanie tkanek za pomocą rolki z wypustkami. Jednak efekt da się zauważyć już po kilka treningach – zniknie napięcie, a ciało stanie się bardziej „lekkie” i sprawne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.