Dlaczego brzuszki są nieskuteczne?

Płaski brzuch to marzenie większości z nas. Jednak uzyskanie efektu zarysowanych mięśni wymaga ciężkiej pracy. Niezbędne jest połączenie ćwiczeń i odpowiedniej diety. Osoby, który zaczynają dietę i pracę nad płaskim brzuchem najczęściej decydują się na wykonywanie popularnych brzuszków. Okazują się jednak, że są one nieskuteczne. Dlaczego? Co trzeba zrobić, aby pojawiły się efekty?

Utrata tkanki tłuszczowej z rejonu brzucha nie jest prosta. Tylko konsekwencja, determinacja oraz odpowiednie ćwiczenia pozwalają osiągnąć sukces. Wbrew pozorom zrobienie setek brzuszków nie wpłynie na zmniejszenie obwodu w pasie. Brzuch należy ćwiczyć optymalnie, nie zamęczając mięśni. Ryzykowane przy wykonywaniu brzuszków jest także przeciążanie kręgosłupa poprzez niewłaściwie ułożenie ciała na podłodze.

Stałe zainteresowanie zajęciami fitness typu „płaski brzuch” sprawia, że trenerzy rozwijają te treningi o specjalne zestawy ćwiczeń, aby jak najlepiej wzmocnić różne partie mięśni. Zwykłe brzuszki wpływają tylko na mięśnie proste, a to nie pozwoli uzyskać wymarzonego płaskiego brzucha. Niezwykle istotne jest też napięcie mięśni, by pracowały one w pełnym zakresie. Warto więc częściej wykonywać ćwiczenia aerobowe, które najlepiej spalają tkankę tłuszczową i pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu krążenia oraz układu oddechowego. Poza tym to najlepszy sposób na zastrzyk pozytywnej energii, bo bieganie, rower czy taniec uwalniają w organizmie endorfiny, czyli hormony szczęścia.

Brzuszki można wykonywać, ale łącząc je z ćwiczeniami siłowymi, które wspomagają budowę masy mięśniowej i jednocześnie redukcją zbędny tłuszczyk. A jeśli do tego dorzucimy dobrze zbilansowaną dietę opartą na świeżych warzywach, porcji białka i węglowodanów oraz minimum 2 litrach wody, można spodziewać się oczekiwanego rezultatu już po kilku tygodniach. Aby utrzymać płaski brzuch należy stale pilnować diety oraz systematycznie ćwiczyć różne formy ćwiczeń, np. aerobik, crossfit czy podnoszenie sztangi o dobrze dobranym obciążeniu. Natomiast zbyt częste odstępstwa od plany żywieniowego i treningowego w krótkim czasie skutkować będą znienawidzoną przez wszystkich oponką.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *