Rodzaje jogi i różnice między nimi

Joga to praktyka, która istnieje od tysięcy lat. Nic więc dziwnego, że z biegiem czasu rozwinęła się w wiele różnych typów. Każdy rodzaj jogi ma swój własny, niepowtarzalny cel i styl. Ćwiczenia w duchu różnych szkół przynoszą też inne korzyści. Ćwiczenia tworzone przez joginów zdobywają dziś ogromną

Jak wrócić do aktywności fizycznej po dłuższej przerwie?

Nie zawsze łatwo jest wrócić do aktywności fizycznej po dłuższej przerwie. Z jednej strony chcielibyśmy szybko odzyskać formę, z drugiej zaś nie możemy przy tym zapomnieć, że organizm potrzebuje czasu i adaptacji. Przerwa spowodowana może być spowodowana różnymi czynnikami, m.in. kontuzją, urazem, chorobą. Po tego typu przerwie,

Rower gravelowy – co to jest, jak wybrać?

Wielu fanów aktywnej formy spędzania czasu wolnego preferuje rower. Pojazd ten jest niezwykle popularny, a z każdy rokiem jest w naszym kraju coraz więcej tras, z których można rekreacyjnie korzystać. Wybrać odpowiedni rower nie wcale nie jest łatwo. Jednym z polecanych jest rower gravelowy. Czym się charakteryzuje

Aqua aerobik – zalety

  Aqua aerobik to forma aktywności, która cieszy się wciąż rosnącą popularnością. Można z niej korzystać na basenach, w wybranych fitness klubach i na turnusach sanatoryjnych. Gimnastyka w wodzie zyskuje coraz więcej fanów, ponieważ jak żaden inny sport nadaje się dla każdego. Regularny aqua aerobik poprawia ogólna

Erytrytol – alternatywa dla białego cukru

Erytrytol jest świetnym zamiennikiem klasycznego cukru, szczególnie dla osób walczących z otyłością.  Erytrol jest przydatny z uwagi na właściwości prozdrowotne oraz lubiany ze względu na smak i szerokie zastosowanie w kuchni. Z jakich powodów jeszcze powinien on znaleźć się w Twojej diecie?

Soki owocowe – plusy i minusy

Wciąż krążące w społeczeństwie mity żywieniowe przekładają się na błędne postrzeganie przez wielu ludzi tego, co jest właściwe dla naszego zdrowia, a co może mu szkodzić. O ile dietetycy i żywieniowcy wydają się zgodni co do korzyści zdrowotnych wynikających z regularnego picia soków warzywnych, to już soki

Jak ćwiczyć uda?

Mówi się, że najtrudniejszą partią do ćwiczeń są uda. Wiele kobiet cierpi z powodu masywnych nóg i pozbycie się dodatkowych centymetrów wymaga wzmożonej pracy. Ponadto źle dobrane ćwiczenia mogą zwiększyć objętość mięśni, więc uda będą optycznie jeszcze większe, dlatego w tym przypadku warto skonsultować się z trenerem,

Kinezyterapia – co to jest?

Kinezyterapia to niezwykle istotna gałąź medycyny, dziedzina fizjoterapii, której głównym celem jest leczenie za pośrednictwem ruchu. Przy wykorzystaniu ćwiczeń gimnastycznych doświadczeni fizjoterapeuci starają się przywrócić choć częściową sprawność ruchową, utraconą np. w wyniku wypadku czy udaru.

Rzeczy, które powinieneś zabrać ze sobą na dłuższą wycieczkę rowerową

Wycieczka rowerowa wymaga odpowiednich przygotowań. Kilkugodzinne lub całodniowe podróże rowerowe wymagają zabrania ze sobą podstawowego zaopatrzenia. Co warto spakować do plecaka, aby uniknąć niemiłych niespodzianek w trakcie wyprawy?

Nadciśnienie tętnicze – jak zmniejszyć ryzyko?

Zbyt wysokie ciśnienie tętnicze to przewlekłe i niebezpieczne schorzenie układu krwionośnego. Nadciśnienie charakteryzuje się utrzymującymi się podwyższonymi wartościami ciśnienia tętniczego skurczowego i rozkurczowego. Już ok. 10 mln z nas choruje, co oznacza, że co trzeci dorosły Polak jest bardziej narażony na zawał serca, udar mózgu, miażdżycę czy