Plany treningowe

Aqua aerobik – zalety

  Aqua aerobik to forma aktywności, która cieszy się wciąż rosnącą popularnością. Można z niej korzystać na basenach, w wybranych fitness klubach i na turnusach sanatoryjnych. Gimnastyka w wodzie zyskuje coraz więcej fanów, ponieważ jak żaden inny sport nadaje się dla każdego. Regularny aqua aerobik poprawia ogólna kondycję organizmu, wpływając też korzystnie na nasz wygląd.

Kinezyterapia – co to jest?

Kinezyterapia to niezwykle istotna gałąź medycyny, dziedzina fizjoterapii, której głównym celem jest leczenie za pośrednictwem ruchu. Przy wykorzystaniu ćwiczeń gimnastycznych doświadczeni fizjoterapeuci starają się przywrócić choć częściową sprawność ruchową, utraconą np. w wyniku wypadku czy udaru.

Jak często ćwiczyć?

Aktywność fizyczna to recepta na długie i zdrowe życie. Regularne ćwiczenia fizyczne znalazły się w piramidzie żywnościowej jako niedołączony element naszego codziennego życia. Delikatny wysiłek w postaci spaceru zaleca się codziennie, natomiast ogólnorozwojowy trening należy wykonywać 2-3 razy w tygodniu. Osoby, które chcą schudnąć ćwiczyć powinny częściej i dłużej, bo dzięki temu spalają kalorie i

Salsa

Salsa, latynoamerykański taniec, bardzo dynamiczny i zmysłowy taniec, który od lat trenowany jest w różnych szkołach i klubach fitness jako sposób na piękną sylwetkę i kondycję. Co ważne, salsę można tańczyć w parach oraz w samemu, dzięki różnym układom tanecznym.  Ponadto ten taniec można trenować w każdym wieku, a układ dopasować do umiejętności danego tancerza.

Trening powięziowy

Różnorodne treningi pozwalają pracować na całym ciałem. Jednym z najbardziej nietypowych metod na ogólnorozwojowe ćwiczenia jest treningi powięziowy, angażujący do pracy niezwykle istotną tkankę łączoną, która dba o sprawność kości, mięśni i stawów. Na czym polega trening powięziowy?

Parkour – na czym polega?

Parkour jest formą aktywności fizycznej wywodzącą się z Francji. Jej ideą jest pokonywanie przeszkód w jak najprostszy i najszybszy sposób. Jest to sport wymagający, ale przynoszący równocześnie wiele korzyści dla organizmu.

Jak zachować formę nie wychodząc z domu?

W obecnej sytuacji, gdy w kraju panuje epidemia groźnego wirusa Covid-19, warto zostać w domu. Jest to jedyna metoda, która może dać 100% pewności, że do zakażenia nie dojdzie. To, że siedzisz w domu, nie oznacza jednak, że musisz przykleić się do kanapy z miską popcornu i zapomnieć o dbaniu o siebie! Wręcz przeciwnie. Podczas

Na czym polega trening Tabata?

Bardzo intensywny i jednocześnie różnorodny trening, który zapewnia setki spalonych kalorii w bardzo krótki czasie. Tym właśnie charakteryzuje się tabata, coraz modniejszy plan treningowy, który można śmiało wykonywać w domu. W klubach fitness tabata sprawdza się ze względu na element współzawodnictwa między uczestnikami zajęć.

Lina treningowa battle rope

Trening z linami to jedna z aktywności, jakie podejmują osoby trenujące popularny crossfit. Lina battle rope to prawdziwy hit ostatnich miesięcy. Wykorzystywana jest nie tylko w profesjonalnych klubach, ale także w domowych siłowniach.

Bungee fitness

Różnorodność ćwiczeń sprawia, że regularnie można próbować rozmaitych treningów, by dbać o formę i cieszyć się aktywnością. Modną nowością wśród kobiecych treningów jest Bungee Fitness. Specjalny zestaw ćwiczeń na podwieszonych linach daje mnóstwo korzyści, bo angażuje całe ciało, wzmacnia mięśnie i spala wiele kalorii.