Jak często ćwiczyć?

Trening Tonique

fot. Maridav/bigstockphoto.com

Aktywność fizyczna to recepta na długie i zdrowe życie. Regularne ćwiczenia fizyczne znalazły się w piramidzie żywnościowej jako niedołączony element naszego codziennego życia. Delikatny wysiłek w postaci spaceru zaleca się codziennie, natomiast ogólnorozwojowy trening należy wykonywać 2-3 razy w tygodniu. Osoby, które chcą schudnąć ćwiczyć powinny częściej i dłużej, bo dzięki temu spalają kalorie i polepszają swój metabolizm.

Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia umiarkowana aktywność fizyczna powinna wynosić co najmniej 30 minut i należy ją uskuteczniać 5 dni w tygodniu. Natomiast bardziej intensywne ćwiczenia zaleca się 3-4 razy w tygodniu po około godzinę. Do wyboru jest mnóstwo opcji. Może to być jazda na rowerze, jogging, szybki marsz, pływanie czy zajęcia fitness. Każde można dopasować dany sport do swoich umiejętności oraz wieku. Najważniejsze, aby wybrane ćwiczenia sprawiały przyjemność, a dzięki regularności szybko przyniosą efekty w postaci spadku masy ciała, lepsze koordynacji ruchowej i kondycji.

Optymalny trening to taki, który uwzględnia również odpoczynek. Nadmierne forsowanie organizmu nie zwiększy oraz nie przyśpieszy rezultatów. Regeneracja jest równie ważna jak same ćwiczenia, bo dzięki temu każdy następny trening będzie przynosił przyjemność i coraz lepsze wyniki. Warto zaznaczyć, że najlepszymi godzinami na ćwiczenia są pory popołudniowe, między 17 a 20, gdy ciało ma najwięcej energii. Ponadto sprzyja to rozładowaniu emocji po całym dniu pracy. Natomiast wiele badań wskazują, że osoby, które chcą schudnąć swój trening powinny wykonywać rano, aby podkręcić metabolizm.

Niemniej w każdym przypadku najistotniejsza jest systematyczność, bo tylko wtedy przyjdą efekty. Co ważne, lepiej jest zrobić optymalny trening 3 razy w tygodniu niż zbyt krótkie lub przerwane sekcje co drugi dzień. Pośpiesznie wykonane ćwiczenia nie przyniosą przyjemności, mogą też wywoływać kontuzje. Najkorzystniej jest wprowadzić stałą rutynę do tygodniowego planu i sukcesywnie realizować założenia. Po kilkunastu dniach pojawią się pierwsze efekty w postaci mniejszej zadyszki przy wchodzeniu po schodach, a brzuch stanie się bardziej płaski, bo układ trawienny zacznie lepiej pracować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.