Porady treningowe

Jak ćwiczyć uda?

Mówi się, że najtrudniejszą partią do ćwiczeń są uda. Wiele kobiet cierpi z powodu masywnych nóg i pozbycie się dodatkowych centymetrów wymaga wzmożonej pracy. Ponadto źle dobrane ćwiczenia mogą zwiększyć objętość mięśni, więc uda będą optycznie jeszcze większe, dlatego w tym przypadku warto skonsultować się z trenerem, który dobierze odpowiedni program do naszych możliwości i

Kinezyterapia – co to jest?

Kinezyterapia to niezwykle istotna gałąź medycyny, dziedzina fizjoterapii, której głównym celem jest leczenie za pośrednictwem ruchu. Przy wykorzystaniu ćwiczeń gimnastycznych doświadczeni fizjoterapeuci starają się przywrócić choć częściową sprawność ruchową, utraconą np. w wyniku wypadku czy udaru.

Nadciśnienie tętnicze – jak zmniejszyć ryzyko?

Zbyt wysokie ciśnienie tętnicze to przewlekłe i niebezpieczne schorzenie układu krwionośnego. Nadciśnienie charakteryzuje się utrzymującymi się podwyższonymi wartościami ciśnienia tętniczego skurczowego i rozkurczowego. Już ok. 10 mln z nas choruje, co oznacza, że co trzeci dorosły Polak jest bardziej narażony na zawał serca, udar mózgu, miażdżycę czy też niewydolność nerek. Jakie są przyczyny nadciśnienia tętniczego

Wyjazd na narty – warto się ubezpieczyć

Po paraliżu w branży turystycznej spowodowanym pandemią znów zaczynamy wyjeżdżać. Tegoroczna zima jest idealnym momentem, by wybrać się w polskie góry. Śniegu jest sporo, a ośrodki czekają na klientów, których dawno nie gościły w takiej ilości. Ferie zimowe czy wakacje spędzane w kraju to plan coraz większej grupy Polaków. W dobie obostrzeń związanych z Covid-19

Krem ochronny z filtrem UV

Wielkie plany na ferie zimowe? Nie zapomnij zabrać ze sobą kremu ochronnego z filtrem UV!  UOKiK przypomina o stosowaniu zimą filtrów UV. W najnowszej publikacji Kosmopedia.org wskazuje jaki krem wybrać i w jaki sposób należy go używać.

Bieganie zimą

Bieganie kojarzy się ze letnim sposobem na utrzymanie kondycji, jednak to w okresie zimowym jest ono najprzyjemniejsze. Każdy, kto biegał przy lekkim mrozie potwierdzi, że taki jogging dostarcza jeszcze więcej endorfin. Dlatego osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z bieganiem nie muszą jej przerwać, gdy pojawi się za oknem pierwszy śnieg. Najważniejsze jest wówczas dobre nastawienie

Jak często ćwiczyć?

Aktywność fizyczna to recepta na długie i zdrowe życie. Regularne ćwiczenia fizyczne znalazły się w piramidzie żywnościowej jako niedołączony element naszego codziennego życia. Delikatny wysiłek w postaci spaceru zaleca się codziennie, natomiast ogólnorozwojowy trening należy wykonywać 2-3 razy w tygodniu. Osoby, które chcą schudnąć ćwiczyć powinny częściej i dłużej, bo dzięki temu spalają kalorie i

Upał a aktywność fizyczna

Ćwiczenia fizyczne to samo zdrowie, jednak są momenty, kiedy trzeba wykonywać je z głową. Upały to trudny czas dla wszystkich. Nieraz ciężko jest wstać z łóżka, gdy zmęczenie wysoką temperaturą daje się we znaki. Dlatego, jeśli zdecydujesz się ćwiczyć, mimo ciężkich warunków pogodowych – rób to z głową!

Morsowanie – tylko moda czy naprawdę działa?

W tym roku wyjątkowo „gorącym” tematem jest morsowanie – czyli kąpiele w lodowatej wodzie zewnętrznych zbiorników wodnych. Zanurzanie się w jeziorach, morzach, rzekach to nowa moda. Jednak czy zdobyła uznanie bez powodu? W końcu zimna woda zdrowia doda. Na czym dokładnie polega morsowanie i dlaczego tak zyskało na popularności?

Narciarstwo biegowe

Sport to zdrowie. Trzeba jednak znaleźć swoją ulubioną dyscyplinę. Jeśli jeszcze nie wiesz, co jest Twoim ulubionym sportem – koniecznie wypróbuj narciarstwa biegowego. Na pewno nie pożałujesz. Ta dyscyplina pomoże Ci utrzymać idealną sylwetkę, ale jest również doskonałym oderwaniem od rzeczywistości.