Porady treningowe

Jak często ćwiczyć?

Aktywność fizyczna to recepta na długie i zdrowe życie. Regularne ćwiczenia fizyczne znalazły się w piramidzie żywnościowej jako niedołączony element naszego codziennego życia. Delikatny wysiłek w postaci spaceru zaleca się codziennie, natomiast ogólnorozwojowy trening należy wykonywać 2-3 razy w tygodniu. Osoby, które chcą schudnąć ćwiczyć powinny częściej i dłużej, bo dzięki temu spalają kalorie i

Upał a aktywność fizyczna

Ćwiczenia fizyczne to samo zdrowie, jednak są momenty, kiedy trzeba wykonywać je z głową. Upały to trudny czas dla wszystkich. Nieraz ciężko jest wstać z łóżka, gdy zmęczenie wysoką temperaturą daje się we znaki. Dlatego, jeśli zdecydujesz się ćwiczyć, mimo ciężkich warunków pogodowych – rób to z głową!

Morsowanie – tylko moda czy naprawdę działa?

W tym roku wyjątkowo „gorącym” tematem jest morsowanie – czyli kąpiele w lodowatej wodzie zewnętrznych zbiorników wodnych. Zanurzanie się w jeziorach, morzach, rzekach to nowa moda. Jednak czy zdobyła uznanie bez powodu? W końcu zimna woda zdrowia doda. Na czym dokładnie polega morsowanie i dlaczego tak zyskało na popularności?

Narciarstwo biegowe

Sport to zdrowie. Trzeba jednak znaleźć swoją ulubioną dyscyplinę. Jeśli jeszcze nie wiesz, co jest Twoim ulubionym sportem – koniecznie wypróbuj narciarstwa biegowego. Na pewno nie pożałujesz. Ta dyscyplina pomoże Ci utrzymać idealną sylwetkę, ale jest również doskonałym oderwaniem od rzeczywistości.

Siłownie zamknięte – jak nie stracić formy?

Codzienna aktywność fizyczna to recepta na zdrowe i długie życie. Jednak pandemia koronawirusa doprowadziła do zamknięcia basenów i klubów fitness, co znacząco utrudnia uprawianie sportu. Większość osób miała już ułożony swój stały haromonogram treningów, który teraz trzeba zmodyfikować i realizować w domu. Nie wszystkie treningi da się jednak przeprowadzić samodzielnie, bez dostępu do odpowiedniego sprzętu.

Ćwiczenia z ekspanderem

Aby pozostać aktywnym, gdy siłownie są zamknięte, trzeba zorganizować sobie trening w domu. Mogą nam pomóc: mata, hantle, gumy, ale i ekspander. Czym jest to urządzenie? Jakie są rodzaje ekspanderów i jaki trening można z ich pomocą wykonać? Podpowiadamy!

Trening powięziowy

Różnorodne treningi pozwalają pracować na całym ciałem. Jednym z najbardziej nietypowych metod na ogólnorozwojowe ćwiczenia jest treningi powięziowy, angażujący do pracy niezwykle istotną tkankę łączoną, która dba o sprawność kości, mięśni i stawów. Na czym polega trening powięziowy?

Środki bezpieczeństwa na siłowniach

6 czerwca 2020 roku swoją działalność wznowiły siłownie, jednak korzystanie z nich nie wygląda tak, jak przed pandemią. Co się zmieniło i jakich nowych obowiązków należy się spodziewać, jeśli chcemy wrócić do formy?

Pływanie a zdrowie

Bez względu na wiek i umiejętności, pływanie to najlepszy sposób na aktywność fizyczną. Prosty trening w wodzie, a angażuje do pracy ponad czterdzieści mięśni jednocześnie! Regularne pływanie pozwala zachować zdrowie oraz szczupłą sylwetkę przez całe życie. Ponadto pływanie jest bezpieczne dla naszych stawów i można uprawiać je przez cały rok – w basenie lub otwartym

Jazda na rowerze a zdrowie

Jazda na rowerze to morze zdrowotnych korzyści. Znany od wieków pojazd stanowi wygodny i bardzo wartościowy sposób na poruszanie się. Za sprawą jazdy na rowerze aktywizujemy całe ciało do pracy i jednocześnie pozbywamy się złych emocji. Delikatny wysiłek fizyczny pozwala na tego typu ćwiczenia każdemu, bez względu na wiek i poziom sprawność fizycznej, bo intensywność