Jak się nie odchudzać? Błędy dotyczące diety i ćwiczeń

 

Dirima/bigstockphoto.com

Szukając informacji o dietach, można znaleźć ich tysiące. Zapewniają nam piękne smukłe ciało, walory zdrowotne, poprawę kondycji, samopoczucia. Tylko jak jest naprawdę? Czy dieta 500 kalorii zapewni szybkie i efektywne odchudzanie? Czy wysiłek fizyczny zawsze poprawi sylwetkę? Jak jest naprawdę i czego się wystrzegać przy planowaniu i wprowadzaniu w życie diety, która ma zapewnić piękne, zgrabne długie nogi i płaski brzuch?

Najczęściej popełniane błędy dietetyczne

Nie od dziś wiadomo, że prawidłowa zbilansowana dieta jest kluczem do poprawy zdrowia, nastroju, pozbycia się zbędnych kilogramów. Podstawowym błędem jest zły wybór produktów w diecie. Szczególnie dotyczy to produktów light, co, do których przyjęło się przekonanie, że nie tuczą – niestety nie jest to prawdą. Często produkty te zamiast tłuszczu zawierają cukier, co powoduje, że kilogramy wcale nie będą spadać.

Kolejnym błędem żywieniowym jest brak urozmaicenia w diecie. Człowiek jedzący wciąż te same posiłki bardzo szybko zaczyna się zwyczajnie nudzić dietą i zaczyna podjadać. Częstym błędem jest nadmierna ilość owoców, a zbyt mała ilość warzyw. Wydawać by się mogło, że owoce są zdrowe, lepsze od słodyczy. Tak faktycznie jest, jednak dostarczają bardzo dużo cukrów prostych, więc jeśli ktoś chce ich jeść dużo, najlepiej by były one spożywane w godzinach porannych.

Kolejnym podstawowym błędem jest rezygnowanie ze śniadań oraz przekonanie o niejedzeniu po godzinie 18. Śniadanie jest podstawowym posiłkiem, a kolacja może być zjedzona o każdej godzinie, jednak nie później niż na 3 godziny przed snem, zatem jeśli chodzimy spać o 1 w nocy, nawet o 22 możemy spożyć posiłek. Dzięki temu nie będziemy podjadać w nocy i dieta okaże się skuteczniejsza. Największym błędem jest właśnie podjadanie pomiędzy posiłkami, spożywa się wtedy nadmierne ilości kalorii i powoduje to, że dieta nie jest efektywna.

Błędy podczas ćwiczeń obniżają ich skuteczność

Najczęściej popełnianym błędem jest brak rozgrzewki. Osoba chcąca szybko się odchudzić uważa najczęściej, że ważne jest, aby mieć wycisk na siłowni i już zbędne kilogramy zaczną się tracić; niestety, to tak nie działa. Odchudzanie się poprzez ćwiczenia to proces. Należy przygotować się do treningu, nie wolno się przeforsowywać, należy robić odpowiednie przerwy pomiędzy kolejnymi treningami, aby pozwolić się organizmowi zregenerować. Największym popełnianym błędem jest niesłuchanie rad trenera lub zwyczajnie jego brak, a co za tym idzie, niezaplanowanie treningu odpowiedniego do potrzeb indywidualnych.

Odchudzanie to proces

Każde odchudzanie należy traktować, jako proces, który składa się z wielu elementów i który należy zaplanować w czasie i zgodnie z zasadami, aby jego skuteczność była wysoka, a jednocześnie, by nie narażać się na efekt jojo czy problemy ze zdrowiem. Odchudzanie przyniesie oczekiwane rezultaty, jeśli zaplanujemy je w oparciu o wiedzę ekspertów i trenerów, którzy przygotują dla każdego indywidualny program diety.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *