Ewa Chodakowska uczy jak ćwiczyć

Tysiące Polek pokochało sport i nie wyobraża sobie dnia bez aktywności fizycznej. Taka sytuacja związana jest z jedną osobą. Nieznana dotąd szerszemu gronu trenerka fitness, odmieniła oblicze aerobiku. Ewa Chodakowska, bo niej mowa, motywuje i instruuje, w jaki sposób należy ćwiczyć, by schudnąć i cieszyć się własnym ciałem. Z tego powodu od kilku miesięcy panuje moda, by ćwiczyć z Ewą Chodakowską i chwalić się efektami treningów. Trenerka ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Pewne jednak jest, że ćwiczenia przynoszą zadowalające rezultaty, a zainteresowanie aktywnością fizyczną to pozytywne zjawisko społeczne.

Programy treningowe Ewy Chodakowskiej opierają się na połączeniu ćwiczeń kardio z wzmacnianiem mięśni. W związku z tym, że większość z nas nie ma zbyt wiele czasu na aktywność fizyczną, każdy trening trwa około 30 minut. Ćwiczenia nie są skomplikowane, ale bardzo intensywne, co dla początkujących może być barierą. Niemniej w krótkim czasie kondycja ulega poprawie i każdy jest w stanie wykonać serię ćwiczeń. Trening, co bardzo ważne, nie wymaga chodzenia na siłownię. Ćwiczyć można w domu, przy kanapie. Wystarczy tylko silna motywacja do ćwiczeń, by efekty były takie same, jak podczas zajęć z trenerem w klubie.

Najpopularniejszym programem ćwiczeń autorstwa Ewy Chodakowskiej jest „Skalpel”. Trening trwa do 40 minut. Jego zadaniem jest wzmocnienie i ujędrnienie ciała. Za sprawą tych ćwiczeń zmniejszy się też cellulit, warunkiem jest jednak regularność ćwiczeń. „Skalpel” to spokojny program ćwiczeń, który należy wykonywać minimum 3 razy w tygodniu. Bardziej intensywnym zestawem ćwiczeń jest „Killer”. Podczas treningu w szybkim tempie wykonuje się wiele powtórzeń przysiadów, skłonów, wyskoków i brzuszków. Ewa Chodakowska zachęca również do wykonywania trudniejszy ćwiczeń, jak stanie na przedramionach i unoszenie nóg.

Tak jak każdy trening, również zajęcia z Ewą Chodakowską, czy to wykonywane w domu, czy w klubach fitness rozpoczynają się od rozgrzewki, a kończą stretchingiem. A efekty treningów są widoczne już po miesiącu ćwiczeń. Brzuch staje się płaski, ramiona bardziej wyrzeźbione, a nogi smuklejsze. Trening pozytywnie wypływa również na samopoczucie, zapewniając dużą dawkę hormonów szczęścia. Ponadto obniża się poziom cholesterolu oraz usprawnia przemiana materii, dzięki czemu szybciej pozbywamy się toksyn z organizmu. Ważnym efektem jest też ubytek masy ciała, szczególnie tkanki tłuszczowej. Najbardziej widoczne jest to po zmierzeniu obwodów określonych partii ciała.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.