Chcesz mieć szczupłą sylwetkę? Nie rezygnuj z kolacji!

bhofack22/bigstockphoto.com

bhofack22/bigstockphoto.com

Wokół odchudzania narosło wiele mitów, które nie pomagają w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a wręcz to uniemożliwiają. Jeden z takich mitów dotyczy jedzenia kolacji. Wiele osób rezygnuje z niej licząc, że w ten sposób osiągnie wymarzoną sylwetkę, ale czy słusznie? Dlaczego brak kolacji nie odchudza? Co warto jeść, by cieszyć się świetną formą?

Czemu rezygnacja z kolacji jest niekorzystna?

Kolacja to posiłek równie ważny jak śniadanie i obiad. Jego pominięcie nie tylko nie pomaga schudnąć, ale może skutkować osiągnięciem efektu odwrotnego do zamierzonego. Dlaczego tak się dzieje? Kolacja jest dla organizmu ostatnią porcją energii przed kilkugodzinną przerwą na sen. Pozbawienie go tej wieczornej dostawy paliwa spowalnia metabolizm, a do tego inicjuje magazynowanie„zapasów”w tkance tłuszczowej, co skutkuje nie traceniem, a przybieraniem na wadze. To jednak nie wszystkie skutki uboczne wieczornych głodówek. Wiele osób, które rezygnują z jedzenia po godzinie 18, skarży się na problemy z zaśnięciem, atakami wilczego głodu i podjadaniem. Tym, którym uda się je pokonać, dokucza osłabienie i wycieńczenie. Nasuwa się pytanie: po co narażać się na tak dotkliwe skutki uboczne, jeśli można schudnąć, normalnie jedząc kolacje?

Co jeść, żeby schudnąć?

Żeby schudnąć, trzeba jeść. Kolację również. A co na kolację? Chcąc zrzucić zbędne kilogramy, z pewnością należy zapomnieć o ciężkostrawnych potrawach, które zawierają pieczywo, ziemniaki, makarony i ryż. Należy również unikać wywołujących niestrawność warzyw strączkowych oraz owoców z dużą zawartością cukru, takich jak śliwki, banany i gruszki. Co zatem powinno znaleźć się w wieczornym menu? Bez wątpienia powinny w nim zagościć lekkostrawne potrawy oparte na białym chudym serze, piersi z kurczaka, jajkach i warzywach. Przygotowywane z nich posiłki nie powinny być obfite, a ich spożycie powinno nastąpić nie później niż na 2-3h przed snem. Trzymanie się tych zasad nie tylko pozwoli przyspieszyć metabolizm i zrzucić kilogramy, ale wpłynie również na unormowanie poziomu glukozy we krwi i lepsze samopoczucie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *