Ćwiczysz rano? Zjedz śniadanie przed treningiem

Jeśli jesteś rannym ptaszkiem i przyjemność sprawia ci trening o świcie, to z pewnością dobre dla twojej sylwetki i samopoczucia, bo ładuje akumulatory na cały dzień. Pamiętaj jednak, że większego wysiłku nie możesz podejmować się bez odpowiedniego śniadania.

Jogging, siłownia, pływanie, a może gimnastyka w zaciszu domowym? Bez względu na to, co wybierasz, nie możesz pominąć pożywnego śniadania, chyba że wychodzisz poćwiczyć na 15 minut – wówczas możesz coś zjeść po powrocie. W innym przypadku dostarczenie organizmowi niezbędnej dawki substancji odżywczych i naładowanie się energią jest niezbędne i ważniejsze niż o każdej innej porze dnia. Rano to konieczne, by dobrze rozbudzić organizm i wprowadzić go w stan intensywnej pracy, kiedy z minimalnego zapotrzebowania na energię przechodzi w stan jej wysokiego zużycia. Jeśli pominiesz pierwszy posiłek, ćwiczenia będziesz wykonywać mało efektywnie, bo po prostu będzie mieć zbyt mało siły. Dodatkowo zwolnisz swój metabolizm, przez co niekorzystnie wpłyniesz na trawienie w ciągu dnia – tym samym osiągniesz przeciwny efekt od zamierzonego – zamiast chudnąć, zaczniesz przybierać na wadze.

Choć poranek, to pora dnia, w której zazwyczaj brakuje czasu na podstawowe obowiązki i przygotowanie czasochłonnego śniadania, nie możesz zrezygnować z czegoś na ząb. Nie mogą to być jednak przypadkowe przekąski, które bardziej szkodzą niż pomagają. Tylko pełnowartościowe jedzenie przynosi pożądane efekty. Zanim zaczniesz ćwiczyć sięgnij więc po produkty bogate w białko, kwasy tłuszczowe nienasycone, nie musisz też wcale rezygnować z węglowodanów. Pamiętaj jednak, by zachować odpowiednie proporcje i wybierać żywność lekkostrawną.

Dobrym pomysłem o tej porze dnia są owoce. Dawka cukru, jakiej dostarczają na pewno ci nie zaszkodzi, a przestawi cię na właściwe tory. Poza tym dobre na rozpoczęcie dnia są także orzechy – już ich garść to zaspokojenie potrzeb na białko, węglowodany i błonnik – dobrze zatem wpłyną na ciało, jak i na mózg. Orzechy jednak należą do tych produktów, z którymi nie można przesadzić. Możesz wymieszać je z suszonymi owocami i zalać kubkiem jogurtu naturalnego.

Co zrobić, jeśli nie wystarczy ci czasu nawet na to? Wypij chociaż szklankę soku owocowego lub marchwiowego i nie forsuj się zbytnio podczas ćwiczeń. I koniecznie po treningu zjedz pożywny posiłek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *