Jazda na rolkach

Young love couple spending free time  together, roller-skating i

Zgrabne nogi, jędrne pośladki i świetna kondycja – wystarczy jeździć na rolkach, by zagwarantować sobie piękną sylwetkę. Moda na tego typu aktywność fizyczną trwa w najlepsze od kilku lat. Rolkarzy tłumnie można spotkać na rowerowych ścieżkach i deptakach. Sport uprawiać może każdy, płeć i wiek nie mają znaczenia.

Potrzebna jest jedynie motywacja do ćwiczeń, a efekty pojawią się już po miesiącu regularnych wypraw na rolkach. Jazda na rolkach aktywizuje prawie wszystkie partie mięśni. Silnie pracują nogi, brzuch, plecy oraz pośladki. Pięknie wymodelowana pupa to właśnie zasługa systematycznych treningów na rolkach. Wyrzeźbione mięśnie i mniej problemów podczas wspinaczki po schodach, rolki wpływają bowiem na całe ciało.

Jazda na rolkach to nie tylko opcja na aktywność fizyczną. To również ciekawy sposób na spędzania czasu ze znajomymi. Szczere rozmowy przyjaciółką czy randka z ukochanym – na rolkach będą jeszcze przyjemniejsze. Jest to bardzo bezpieczny sport, bo nie obciąża stawów, co np. jest dużym problemem przy joggingu. Poza tym jazda na rolkach korzystanie wpływa na układ krążenia i oddechowy, usprawniając przepływ krwi. Każdy trening to także pokaźna dawka hormonów szczęścia, które uwalniają się po nie lada wysiłku. Endorfiny to gwarancja świetnego samopoczucia na długi czas.

Możliwość rozwijania prędkości podobnych do tych na rowerze sprawia, że rolki stają się alternatywą na dojazd do szkoły czy pracy. A dzięki nim spalamy też kalorie, łącząc przyjemne z pożytecznym. Regularna jazda na rolkach po minimum 40 minut dziennie, przynajmniej cztery razy w tygodniu, zlikwiduje nieestetyczny cellulit i nadmiar tkanki tłuszczowej w dolnych partiach ciała. Zanim jednak staniemy się mistrzami rolek,  pierwsze kroki warto stawiać pod okiem trenera, który także pomoże przy doborze odpowiedniego sprzętu sportowego. Jazda na rolkach uczy równowagi i koordynacji całego ciała. To właśnie jest najtrudniejsze przy opanowywaniu sztuki jazdy na rolach. Mając u boku wykwalifikowaną osobę na pewno poczujemy się bezpieczniej, a ryzyko bolesnej kontuzji nie będzie zaprzątało nam głowy podczas pierwszych prób.

Niemniej jazda na rolkach, tak samo jak jazda na rowerze, zalecana jest z kaskiem oraz ochraniaczami. Warto chronić łokcie oraz kolana przed otarciami i upadkiem, bo nawet niewielki wypadek może oznaczać spore rany. Mając ochraniacze nic nam nie grozi, a upadek będzie tylko powodem do śmiechu. Ponadto rolki pozwalają na różne formy jazdy – rekreacyjną, fitnessową, hokejową, slalomem oraz wyczynową. Przy każdej opcji nacisk kładzie się na inny rodzaj ćwiczeń fizycznych. Również prędkość jazdy jest inna, ale przyjemność z uprawiania sportu taka sama. Już dziś dołącz do grona wielbicieli rolek i dbaj o siebie w modny sposób, ciesząc się w krótkim czasie ze szczupłego i jędrnego ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *