Letnie treningi

Tropical studio/bigstockphoto.com

O formę dba się bez względu na warunki pogodowe. Ćwiczyć można zarówno w deszczu, jak i przy palącym słońcu. Ta druga sytuacja wymaga jednak odpowiedniego przygotowania, bo wysokie temperatury mogą być niebezpieczne dla zdrowia i doprowadzić do przegrzania organizmu. W letnie dni najlepiej treningi przełożyć na godziny poranne lub późnopopołudniowe, gdy słońce nie będzie już tak wysoko na niebie. Niezbędne jest również nakrycie głowy. Co jeszcze należy wiedzieć?

Ciepła herbata lepsza niż woda z lodem

Uzupełnianie płynów jest bardzo ważne podczas ćwiczeń w gorące dni, jednak nie należy robić tego w nadmiarze, bo obciąży to nasz organizm. Ponadto, aby nie wypłukać z organizmu składników mineralnych, w ciągu godziny nie należy pić więcej niż 0,4 l wody mineralnej. Natomiast w czasie treningu wodę powinno się uzupełniać co 20 minut małymi łyczkami. Warto też wiedzieć, że przed samym treningiem lepiej jest wypić szklankę ciepłej herbaty miętowej, gdyż dzięki temu obniżymy temperaturę naszego ciała -zimny napój zadziała odwrotnie.

Dieta ma znaczenie

Posiłek przed letnim treningiem powinien być dobrze skomponowany, aby zapewnić energię do ćwiczeń. Niezbędne są elektrolity, które znajdziemy w słonych produktach takich żółty ser czy pikle. Najlepiej zjeść je na godzinę przed treningiem. Poza tym dobrym wyborem są świeże warzywa i owoce, m.in. ogórki, melony, pomidory oraz pełnoziarniste produkty zbożowe, które pozwolą zaspokoić głód, a nie spowodują uczucia ciężkości.

W wodzie lub w parku

Ciepły i aktywny wieczór będzie najprzyjemniejszy podczas uprawniania sportów wodnych, np. surfingu. Natomiast pozostałe trening na świeżym powietrzu najlepiej przeprowadzić w zielonym parku, gdzie mamy ochronę przed słońcem i bliski kontakt z naturą. Dopełniając to odpowiednią odzieżą, która zapewni przepływ powietrza i zakryje najbardziej narażone na promienie słoneczne miejsca, zagwarantujemy sobie optymalny trening.

W czasie upałów można również przenieść się z treningami do klimatyzowanego klubu fitness, jednak w takich miejscach łatwo o przeziębienie z powodu dużych wahań temperatury. Maksymalna różnica między temperaturą w środku a tą na zewnątrz powinna wynosić 6 stopni Celsjusza. Warto to zweryfikować przed planowanym treningiem, aby uchronić nasz organizm przed szokiem termicznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *