Sporty zimowe dla początkujących

Maridav/bigstockphoto.com

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu także zimą sprawia mnóstwo frajdy. Osoby, które dopiero zaczynają poznawać sporty zimowe, powinny swoją przygodę rozpocząć od małych kroków, aby z czasem uprawiać różne dyscypliny z większą intensywnością.

Jazda na sankach

Jako dzieci wiele zimowych dni spędzaliśmy na sankach. Czemu do tego nie powrócić? Świetna zabawa połączona z ćwiczeniami zapewni wymierne efekty, bo godzinna zabawa na górce to ponad 500 spalonych kalorii. A im wyższa górka, tym lepsza frajda i większy wysiłek. Sanki nie są jednak dla wszystkich, gdyż osoby z bólami stawów mogą odczuwać dolegliwości podczas wspinaczki. Jazda na sankach może też doprowadzić do urazu, dlatego trzeba być bardzo ostrożnym. Sprzęt do zjazdów również dla dorosłych można bez problemu kupić w większym markecie w cenie od 20 zł za opcję plastikową, do 100 zł za sanki drewniane.

Jazda na łyżwach

Trudniejsza opcja dla amatorów sportów zimowych, jednak przynosząca bardzo dużo satysfakcji. Choć pierwsze kroki na łyżwach kończą się zazwyczaj upadkami, to później czeka nas tylko czysta przyjemność. Jazda na łyżwach silnie wzmacnia kondycję oraz mocno angażuje do pracy mięśnie ud, pośladków i brzucha. Godzinna zabawa na lodzie to minimum 400 spalonych kalorii. Przed każdą wizytą na lodowisku niezbędna jest rozgrzewka. Ważne jest złapanie równowagi, kolana powinny być ugięte, a stopy należy ustawić blisko siebie. Pamiętaj, że strój do jazdy na łyżwach musi przylegać do ciała, by nie zahaczał o krawędzie łyżew. Dobry sprzęt można kupić już za 100 zł, a jednorazowe wypożyczenie na lodowisku kosztuje około 10 zł.

Jazda na nartach

Królem sportów zimowych jest narciarstwo. Osoby początkujące powinny zacząć od biegania na nartach, bo ta prosta dyscyplina angażuje całe ciało i pozwala przygotować się do kolejnych sportowych wyzwań. Technika biegania na nartach opiera się na ślizganiu, więc stawy nie są nadwyrężane i można zrelaksować się przy jednoczesnym spalaniu nawet 600 kalorii w ciągu jednej godziny. Na początku należy unikać wzniesień, aby mieć pełną kontrolę nad prędkością jazdy. Wysiłek i tak będzie spory, więc nie warto ubierać się zbyt ciepło, bo można się spocić. Do biegania na nartach poza parą biegówek koniecznie trzeba kupić specjalne buty i kijki, dlatego łączny koszt całego sprzętu narciarskiego to ponad 500 zł. ')}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *