Aqua zumba – trening taneczny w wodzie

Rido81/bigstockphoto.com

Zumba jest znana już od lat 90. XX wieku. Łączy w sobie elementy tańca, treningu cardio i treningu siłowego. Niedawno popularność zaczęła zdobywać nowa forma zumby – na basenie.

Jak wygląda trening aqua zumby? Ćwiczenia odbywają się na basenie, w płytkiej wodzie. Prowadzący stoi na krawędzi basenu i pokazuje kroki, a uczestnicy odtwarzają je w wodzie w rytm muzyki. Atmosfera jest luźna, a czas mija szybko.

Do treningu aqua zumby umiejętność pływania nie jest konieczna. Nie trzeba też mieć bardzo wyrobionej kondycji fizycznej. Ćwiczenia w wodzie zmniejszają ryzyko kontuzji, gdyż nie obciążają stawów, kręgosłupa ani mięśni. Dlatego aqua zumba jest wskazana praktycznie dla każdego. Mogą ją wykonywać także osoby starsze i z dużą nadwagą, dla których typowe treningi mogłyby być zbyt forsowne. Nie ma także przeciwwskazań do wykonywania ćwiczeń przez kobiety w ciąży. Aqua zumba jest tez dobrą formą rehabilitacji dla osób po kontuzjach i operacjach.

Ze względu na to, że woda stawia większy opór niż powietrze, do jego pokonania trzeba wykonać więcej pracy. Przez to spala się sporo kalorii (300-500 w ciągu jednych zajęć)/ Jednocześnie wysiłek nie jest tak bardzo odczuwalny – woda schładza organizm, przez co uczucie zmęczenia jest mniejsze niż w czasie tradycyjnych zajęć ruchowych. Pokonywanie oporu wody daje też efekt masażu i ujędrnia ciało. Aqua zumba poprawia kondycję, rzeźbi sylwetkę i wspomaga walkę z celulitem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.