Bodypump – alternatywny trening siłowy

Woman in gym lifting weights

Po wielu miesiącach ćwiczeń fitnessowych warto wypróbować bardziej intensywne zajęcia fizyczne. Na całe ciało najlepiej wpływają ćwiczenia ze sztangą. Nowatorski program nazywany bodypump staje coraz popularniejszy w polskich klubach fitness, bo dzięki niemu można ukształtować nogi, pośladki, ramiona i brzuch.

Bodypump znany jest od dawna na całym świecie. Opracował go już w 1990 roku nowozelandzki lekkoatleta, Les Mills. Celem bodypump jest utrata zbędnej tkanki tłuszczowej oraz poprawa kondycji. Program został ułożony w optymalny sposób, by przyrost masy mięśniowej nie był zbyt duży. Dzięki temu bodypump z wielką ochotą uprawiają także kobiety. A dla mężczyzn jest świetnym sposobem na poprawienie kondycji i urozmaicenie treningu siłowego.

Po miesiącu regularnych treningów można zaobserwować większą siłę mięśni, które są zdecydowanie lepiej zarysowane. Bodypump może zastępować typowe ćwiczenia siłowe, które nie należą do ulubionych szczególnie wśród pań. Efektywność programu wynika z wielu powtórzeń poszczególnych ćwiczeń, przy czym obciążenie na sztandze powinno być umiarkowane. Tylko wtedy da się wykonać wystarczającą liczbę serii. Obciążenie na sztandze można dowolnie modyfikować, dodając lub odejmując krążki, by ciężar przy każdym ćwiczeniu był odpowiedni. To bardzo ważne, bo jeden trening to nawet 800 powtórzeń, po około 100 na każdą z ośmiu partii mięśniowych.

Charakterystyczna dla bodypump jest też choreografia, która zmienia się co trzy miesiące. W tym czasie można bardzo dokładnie opanować dany program. Jednak, aby ćwiczenia się nie znudziły, pewne elementy zostają zmienione, wprowadza się także inną muzykę. Zwyczajowo trening trwa 55 minut. Rozpoczyna się od kilkuminutowej rozgrzewki z mniejszym obciążeniem. Przysiady, wykroki, składy oraz podnoszenia ze sztangą wykonuje się około 30 minut, ćwicząc nogi, plecy, klatkę, biceps, triceps, barki i brzuch. Trening kończy się stretchingiem, by zminimalizować ryzyko kontuzji czy bóli mięśniowych, które mogą doskwierać zwłaszcza przy pierwszych treningach.

Nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń czuwa trener, można też samemu kontrolować swoją postawę, obserwując siebie w lustrze. Bodypump ze względu na możliwość dobrania właściwego obciążenia, jest bezpieczny dla wszystkich. Mogą go trenować osoby o różnym poziomie sprawności oraz w różnym wieku. Rezultaty są błyskawiczne, ale pod warunkiem regularności ćwiczeń. Najkorzystniej będzie jak trening odbywać się będzie trzy razy w tygodniu. Ważne również jest zregenerowanie się, dlatego między kolejnymi zajęciami powinien być dzień przerwy. Osoby, które marzą o silnych, wyrzeźbionych ramionach, zgrabnych nogach, jędrnych pośladkach, mocnych plecach i płaskim brzuchu na pewno będą zadowolone z efektów bodypump, bo wyniki są szybko zauważą. Bodypump to spalanie tkanki tłuszczowej, jednak bez radyklanego wzrostu masy mięśniowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *