Hula hop – zabawa nie tylko dla dzieci

Zabawa, która zapewnia piękną talię i szczupłe ramiona? Tak, to możliwe. Wystarczy regularnie ćwiczyć z hula hop. Zamiast monotonii i trudnych treningów, czeka powrót do dziecinnych zabaw, które zapewniają mnóstwo radości. A odpowiednio wykonane ewolucje z użyciem obręczy są także gwarancją utraty tkanki tłuszczowej. W USA moda na zajęcia z hula hop trwa w najlepsze. Taki trening nazywany jest Hoopnotica, promują je światowej sławy gwiazdy np. Beyonce, Pink. Czas zatem spróbować na własnej skórze, czy faktycznie to połączenie przyjemnego z pożytecznym.

Trening z hula hop to nie tylko zwykłe kręcenie kołem, ale szereg odpowiednich ruchów, które pomagają wzmocnić mięśnie, uczą koordynacji ruchowej i równowagi. Do tego duża dawka hormonów szczęścia sprawia, że ćwiczenia są przede wszystkim przyjemnością. Dzięki hula hop można pracować nad newralgicznymi miejscami ciała. Szczególnie nad talią, z której znikną nieestetyczne wałeczki. Podczas kręcenia kołem aktywizują się wszystkie mięśnie brzucha, co bardzo trudno osiągnąć przy innym treningu.

Niemniej hula hop nie ogranicza nas wyłącznie do ćwiczenia na brzuch. Z kółkiem można również pracować nad ramionami. Ponadto takie ćwiczenia pozytywnie wpływają na prawidłową postawę, plecy stają się mocniejsze, a pośladki wymodelowane. Na pozór proste i lekkie ćwiczenia z kółkiem to jednak spory wysiłek, w ciągu godziny można spalić nawet 420 kalorii. Efekty da się zauważyć już po miesiącu regularnych treningów. Ćwiczenia są bardzo proste, ale wymagają kilkunastu powtórzeń. Obręczą należy kręcić rytmicznie, stojąc w lekkim rozkroku, z wciągniętym brzuchem. Napięte mięśnie to dodatkowa praca. Konieczne jest również utrzymanie prostych pleców oraz miarowy oddech.

Osoby, które rozpoczynają przygodę z hula hop powinny wybrać koło z szeroką obręczą. Najpierw trzeba bowiem nauczyć się kręcić nim w talii. W dalszej kolejności przechodzi się bioder, ramion i nóg. W profesjonalnych sklepach sportowych można dostać hula hop ze specjalnym wypustkami. Dostępne są też trudniejsze i cięższe koła. Jednak taki sprzęt jest już droższych, kosztuje około 50 zł. Zwykłe hula hop można kupić już za kilka złotych. Ćwiczenia z hula hop są bezpiecznie i każdy może je wykonywać, nawet dzieci. Poza tym osoby, mające problemy z kolanami, mogą swobodnie ćwiczyć z kółkiem. Wielu trenerów wykorzystuje również hula hop do optymalnej rozgrzewki przed ćwiczeniami siłowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *