Chcesz zacząć biegać? Sprawdź, jak się przygotować

Poprawa kondycji, lepsze samopoczucie oraz utrata zbędnych kilogramów – zalet biegania jest wiele. Jednak rozpoczęcie treningu zawsze jest odkładane. Znajdujemy mnóstwo wymówek, które stają nam na przeszkodzie podjęcia wyzwania. Deszczowa pogoda, brak odpowiednich butów, niebezpieczna pora na samotny bieg. Kiedy jednak wymówki się skończą, okazuje się, że bieganie wcale nie jest takie proste. Do biegania trzeba się przygotować, tak samo jak do każdego treningu. Dopiero wtedy odkryjemy przyjemność z codziennego joggingu, a uczestnictwo w maratonie wcale nie będzie takie nierealne.

Tym co zniechęca do biegania są najczęściej trudności wydolnościowe. Większość osób już po kilku minutach odczuwa ból w klatce piersiowej i ma wrażenie, że za moment wypluje płuca. Wcale nie dotyczy to palaczy, ale osób, których wiedza na temat biegania jest minimalna. Amator powinien rozpocząć swoją przygodę z bieganiem od poziomu wyjściowego. Dla każdego jest to kwestia indywidualna. Warto tempo biegu dopasować do własnych możliwości. Na początku należy łączyć bieg z marszem, i z czasem zmniejszając długość marszu na korzyść biegu.

Sukces przyniesie stopniowe i ostrożne zwiększanie pokonywanych dystansów. Istotne jest także określanie sobie celów. Świadomość konkretnego punktu, do jakiego chcemy dobiec wpływa mobilizująco. Ponadto ustalmy również inne, wymierne zadania jak schudnięcie lub poprawa kondycji. Dzięki temu można pokonywać własne bariery dla osiągnięcia określonego rezultatu. Pierwsze plany treningowe, np. 15 minut szybkiego marszu i 5 minut biegu powtarzaj 3-4 razy w tygodniu. Szybko da się zauważyć, że bieganie nie jest już tak męczące i można zmniejszyć proporcje maszerowania względem biegania.

Każdy kto pokona pierwsze bariery, szybko uzależnia się od biegania. Poranny lub wieczorny jogging staje się stałym elementem życia, bez którego dzień wydaje się niepełnowartościowy. Bieganie niesie za sobą szereg zdrowotnych korzyści w postaci obniżenie ciśnienia, spalenia tkanki tłuszczowej oraz uwolnienia się hormonów szczęścia, zapewniających doskonałe samopoczucie. Bieganie to tani sport. Potrzebne są tylko dobre sportowe buty i wygodny dres. Wcale nie muszą to być markowe produkty, wystarczą takie, w których będziesz czuć się komfortowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *