Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Początek roku to dobry okres na składanie zdecydowanych noworocznych postanowień. „Od jutra zaczynam ćwiczyć” lub „biorę się za siebie” deklaruje każdego roku mnóstwo osób. I w wielu przypadkach cały wysiłek kończy się na wypowiedzeniu tych słów i zapewnieniu wszystkich dookoła, że już wkrótce będzie można na własne oczy ujrzeć efekty treningów wykonywanych w pocie czoła.

Niektórzy idą trochę dalej i zaopatrują się w różnego rodzaju poradniki, płyty DVD z ćwiczeniami lub karnet na siłownię itp., ale w ich przypadku często przygoda ze sportem kończy się po kilku męczących treningach. Owszem, są również tacy, którzy wytrwale dotrzymują swych obietnic. Co zatem zrobić, by wcielić w życie noworoczne postanowienia i wreszcie zacząć się ruszać?

Sam na sam z lustrem

Dobrą motywacją może okazać się dokładne obejrzenie własnego ciała. Jeśli jesteśmy młodzi i póki co, nie mamy zastrzeżeń co do jego wyglądu, warto pomyśleć o przyszłości. Skóra z czasem stanie się mało elastyczna, pojawią się różne estetyczne niedoskonałości. Taka wizja powinna być dobrym bodźcem do działania.

Cel!

Decydując się na uprawianie sportu, należy na początku określić konkretny cel, jaki chcemy osiągnąć. Poprawa kondycji, samopoczucia, wyglądu, zdrowia, wzmocnienie mięśni, walka z cellulitem, redukcja masy ciała itp. – każdy z tych celów jest dobry, by wreszcie zacząć ćwiczyć. Świadome budowanie kondycji znacznie wpływa na wzrost samooceny, co przekłada się także na jakość i radość życia. Dość wspomnieć, że sport to zdrowie, a ono jest najcenniejsze ze wszystkich skarbów. Ważne jest, by oprócz osiągnięcia wytyczonego celu, uprawianie sportu sprawiało przyjemność.

Postępy

Doskonałą motywacją może być prowadzenie własnego dziennika aktywności i zapisywanie w nim postępów. Modne i przynoszące dobre efekty jest korzystanie z nowoczesnych aplikacji typu Endomondo, które pozwalają mierzyć przebyte dystanse, czas wykonywania treningu i porównywać wyniki z innymi użytkownikami aplikacji. Dla osób permanentnie zasiadających przed ekranem telewizora, możliwość podzielenia się na portalach społecznościowych sportowymi wyczynami może stać się impulsem do zmiany trybu życia.

Wybór dyscypliny

Należy wybrać rodzaj sportu odpowiedni do wieku. Aktywność fizyczna zmniejsza się wraz z wiekiem. Ćwiczenia, które bez problemu wykona każda nastolatka, mogą okazać się niemożliwe dla pani po 50. Ważne jest, by wybrana dyscyplina była zbieżna z naszymi zainteresowaniami. Jeśli lubimy przebywać na świeżym powietrzu, warto rozważyć np. jazdę na rowerze czy bieganie. Wówczas można połączyć przyjemne z pożytecznym, co może uchronić przed szybką rezygnacją z wysiłku. Warto wybrać taki sport, który nie będzie zbyt męczący, a pozwoli znacznie poprawić kondycję.

Strój i sprzęt

Aby osiągnąć jak najlepsze efekty, trzeba zainwestować w dobry sprzęt i strój. Dobry nie zawsze oznacza drogi. Jeśli chodzi o sprzęt domowy, warto zaopatrzyć się w matę do ćwiczeń i hantle. Strój sportowy powinien być wygodny i wykonany z dobrego materiału.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *