Najczęstsze błędy biegaczy

pressmaster/bigstockphoto.com

Bieganie to dobry sposób na zgubienie zbędnych kilogramów oraz poprawienie kondycji. Nic więc dziwnego, że tak dużo osób stara się regularnie uprawiać jogging. Jednak na początku wielu biegaczy popełnia błędy, która mogą mocno zniechęcić do uprawiania tego sportu. Jak zatem rozpocząć bieganie, aby sprawiało ono najwięcej przyjemności?

Nie biegaj szybko

Warto pamiętać, że początki są trudne, a wysokie tempo jak przy biegach krótkodystansowych skutkować będzie szybką zadyszką. Aby biegać dłużej i przyjemniej, zacząć należy do bardzo wolnego truchciku, który można przerywać kilkuminutowym marszem. Wraz ze wzrostem umiejętności rezygnujemy z maszerowania i pilnujemy jednostajnego tempa na dłuższych dystansach. Biec można zarówno z prędkością 4km/h, jak i dwa razy szybciej. Najważniejsze, aby dopasować intensywność do własnych możliwość i wydłużać czas biegania.

Nie biegaj zbyt często

Nie patrz na liczbę przebiegniętych kilometrów, ale na czas biegu. Na początku nie będziesz bić rekordów, dlatego skup się jednostkach czasu. Zacznij od 30 minut ciągłego biegu, stopniowo wydłużaj do 45 minut, a czasem nawet godziny. Niemniej 60-miutowy trening korzystniej jest robić raz na jakiś czas. Zaleca się natomiast regularne bieganie w granicach 45 minut, najlepiej 3 lub 4 razy w tygodniu. Taki plan treningowy przynosi najlepsze efekty dla ciała i ducha.

Nie biegaj na czczo

Najczęstszym celem biegaczy jest ubytek masy ciała. W związku z tym bardzo często realizowana jest zasada biegania bez śniadania, aby spalić dużo kalorii i nie dostarczając nic organizmowi. To podstawowy błąd, bo organizm do efektywnego biegania potrzebuje energii, dlatego konieczne jest zjedzenie węglowodanów około 30 minut przed treningiem, np. banana czy garść płatków owsianych. Dzięki temu unikniesz braku sił już po kwadransie biegu. Ponadto początkujący biegacze nie potrzebują butelki wody, gdyż utrata płynów przy takim treningu jest znikoma, a pojemnik z wodą będzie utrudniał bieg.

Nie tylko bieganie daje efekty

Warunkiem efektywnego treningu biegowego jest uzupełnienie go o ćwiczenia wzmacniające oraz siłowe. Dzięki temu mięśnie będą mocniejsze, poprawi się wydolność oraz praca układu krążenia. Ponadto ważne jest pilnowanie, by nie obciążać stawów, dlatego każdy jogging należy zakończyć krótkim rozciąganiem. ')}

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.