Power walking

Steven Frame/bigstockphoto.com

Power walking to sport dla osób, które nie lubią bądź nie mogą biegać, a chciałyby być w formie i trochę schudnąć. Polecany jest też jako końcowy etap rehabilitacji.

Jak ćwiczyć?

Power walking to marsz w dość szybkim tempie – 7-9 km/h (początkujący mogą zacząć od marszu wolniejszego). Kluczem do skuteczności jest odpowiednia postawa angażująca całą sylwetkę – ważne są tu nie tylko ruchy nóg, ale i rąk, które powinny być energiczne. Łokcie należy zgiąć pod kątem 90 stopni. Plecy powinny być wyprostowane, brzuch wciągnięty. Nie powinno się usztywniać kolan. Stopy stawiamy począwszy od pięty i przenosimy ciężar ciała do przodu.

Power walking nie wymaga żadnego sprzętu – jedynie wygodnych butów sportowych. Warto również monitorować szybkość i postępy. Do tego celu przyda się krokomierz, opaska fitness lub chociaż odpowiednia aplikacja w smartfonie.

Zalety

Power walking może być wykonywany przez praktycznie każdego, także przez osoby, które nie mogą biegać z powodu przeciwwskazań zdrowotnych (obciążenie stawów). Ryzyko kontuzji jest znacznie mniejsze niż podczas joggingu. Pod warunkiem utrzymywania odpowiedniego tempa można spalić nawet 100 kcal na każde 10 minut marszu. Oprócz tego power walking pomaga wyrabiać kondycję, poprawia wytrzymałość, wzmacnia mięśnie, dotlenia organizm i obniża ciśnienie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.