Tae Bo

Tae Bo

Sport to zdrowie. Każdy z nas wie, że warto dbać o ciało i kondycję fizyczną. Powodem jest nie tylko zgrabna sylwetka, ale również lepsza praca narządów wewnętrznych. Aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na nasz metabolizm, pracę mózgu oraz układ krwionośny. Jednak kluczem do osiągnięcia pełni szczęścia jest to, by sport nie był przykrym obowiązkiem, a jedną z codziennych przyjemności. Za sprawą rozbudowanych ofert klubów fitness każdy może znaleźć dyscyplinę idealną dla siebie, a tym samym połączyć przyjemne z pożytecznym.

Nowością i ciekawą odmianą dla osób, które preferują intensywne zajęcia fizyczne może być trening Tae Bo. Bardzo popularny program ćwiczeń w Stanach Zjednoczonych zyskuje kolejne grupy zwolenników również w Polsce. Na zajęciach Tae Bo na pewno nie będziesz się nudzić, a co ważne szybko zauważysz, że naprawdę warto ćwiczyć systematycznie. Tae Bo łączy to co najlepsze w kickboxingu, aikido, taekwondo oraz karate. A więc można spodziewać się serii uderzeń, wykopów i uników. Wszystko w bardzo szybkim tempie. Zajęcia najczęściej odbywają się w kilkunastoosobowych grupach, co dodatkowo mobilizuje uczestników do większej aktywności.

Autorem treningu Tae Bo jest amerykański specjalista od taekwondo, Billy Blanks. Bardzo energiczny trening w rytm żywiołowej muzyki pozwala spalić nawet 800 kalorii w ciągu godziny ćwiczeń. Elementy sztuk walki współgrają z elementami tańca, dlatego Tae Bo szczególnie lubiany jest wśród kobiet. Jak każdy trening Tae Bo rozpoczyna się od rozgrzewki. Ćwiczenia aerobowe służą przygotowaniu ciała do wyjątkowo intensywnych zajęć. Na treningu pracują niemal wszystkie partie mięśni, ćwiczy się kopnięcia, ciosy, bloki oraz szybkość i równowagę. Na koniec niezbędny jest stretching oraz ćwiczenia wzmacniające.

Tae Bo gwarantuje pięknie wyrzeźbione ciało. Efekty widać już po miesiącu regularnych treningów. Poprawia się również koordynacja ruchowa i metabolizm. Tae Bo to świetny sposób na odreagowanie codziennego stresu. Ze względu, że są to bardzo intensywne zajęcia fizyczne, polecane są osobom o lepszej kondycji, jednak każdy może spróbować, dopasowując tempo ćwiczeń do własnych możliwości. Pod okiem doświadczonego trenera w krótkim czasie można polepszyć swoją sprawność fizyczną i zgubić niepotrzebną tkankę tłuszczową. Warunkiem jest regularność oraz zaangażowanie podczas treningów.

YouTube Preview Image

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *