Trening BodyART

BodyART

fot. bigstockphoto.com

Ludzkie ciało, aby być sprawne musi być odpowiednio pielęgnowane. W tym celu konieczne jest regularne uprawianie aktywności fizycznej, która pozwoli zachować sprawność mięśniową oraz elastyczność. Ćwiczenia umożliwiają też zgubienie niechcianej tkanki tłuszczowej. Jednak tylko systematyczne treningi gwarantują efekty. Pojawia się wówczas pytanie, jakie ćwiczenia wybrać? Opcji jest bardzo wiele, począwszy od dynamicznej zumby, przez siłowy HITT po wyciszającą jogę. Co roku pojawiają się też nowe programy, wspierające rozwój duchowo-fizyczny. Przykładem takiego treningu jest BodyART opracowany przez Roberta Steinbachera.

Nowa idea ćwiczenia została uznana w Stanach Zjednoczonych za najciekawszą dwa lata z rzędu: w 2005 i 2006 roku. BodyART koncentruje się na konkretnych mięśniach, jednak ćwiczenia jednocześnie wpływają też na poszczególne ograny. Interesujące połączenie jogi, fizjoterapii, japońskiej techniki ćwiczeń oraz klasycznych technik oddechu, zapewniają trening dla ciała i umysłu. Główną zasadą programu jest wdech – wydech i jednocześnie napnij – rozluźnij mięśnie. W ten sposób organizm będzie odpowiednio dotleniony, a trening efektywniejszy. Świadome wykonywanie ćwiczeń w wolnym tempie umożliwia eliminację nieprawidłowych nawyków ruchowych, które pojawiają się często u osób początkujących z aktywnością fizyczną. BodyART minimalizuje ryzyko kontuzji, dlatego zalecany jest dla osób w każdym wieku, które szukają odprężenia i sposobu na wyrzeźbienie ciała.

Robert Steinbacher przez wiele lat prowadził zajęcia taneczne i fitnessowe. Dostrzegł wówczas niewielkie wykorzystywanie możliwości własnego ciała, a skupianie się na różnych przyrządach. Dlatego zrodził się pomysł opracowania treningu dla ludzi zabieganych i zapracowanych, którzy w krótkich jednostkach czasu chcą pracować nad całym ciałem. A świadoma praca wszystkich grup mięśniowych zapewnia lepsze rezultaty ćwiczeń. Efektem jest nie tylko zgrabniejsza sylwetka, ale również wewnętrzny spokój. BodyART można uznać za jeden z rodzajów treningu izometrycznego, podczas którego dłużej pozostaje się w jednej pozycji. Wiele z nich wymusza zachowanie równowagi, co oznacza większe skupienie środka ciała.

BodyART może ćwiczyć każdy, kto chce pracować nad całym swoim ciałem. Ćwiczenia tego typu zalecane są seniorom, kobietom w ciąży oraz osobom cierpiącym na bóle kręgosłupa, zwyrodnienia stawów czy migreny. Wyciszenie, jakie przychodzi po każdym treningu pozwala oczyścić umysł od negatywnych myśli i z większą dozą optymizmu spojrzeć w przyszłość. Jednak pomimo niskiego tempa, trening BodyART może być męczący. Prawidłowo wykonywane ćwiczenia silnie aktywizują różne mięśnie, nawet te, których na co dzień nie używamy, dlatego organizm po godzinnym treningu może być zmęczony. Niemniej jednocześnie zniknie negatywne napięcie, a w zamian pojawi się maksymalne odprężenie, dlatego zwolenników BodyART stale przybywa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *