Trening siłowy dla kobiet

Trening siłowy dla kobiet

fot. monkeybusinessimages/bigstockphoto.com

Kobiecy trening siłowy wcale nie oznacza uzyskania mocno rozbudowanych mięśni i męskiej sylwetki. Za to odpowiadają przede wszystkim hormony. Natomiast odpowiednie ćwiczenia siłowe pozwalają pięknie wymodelować ciało i zgubić zbędne kilogramy. Ćwiczenia siłowe nie muszą być nudne – gwarantują zgrabne ciało i doskonałe samopoczucie przy ciekawym zestawie różnych ruchów. Taki trening ma za zadanie zwiększyć masę mięśniową kosztem tkanki tłuszczowej. Do tego właśnie dążymy również przy innych treningach. Dlatego też nie należy się bać martwych ciągów czy ćwiczeń ze sztangą. Trening siłowy może być doskonały również dla kobiet.

Badania potwierdzają, że kobiety trenujące siłowo tracą nawet 1,5 kg tłuszczu w ciągu dwóch miesięcy. Zysk masy mięśniowej jest mniejszy niż ubytek tłuszczu, dlatego proporcje ciała szybko się poprawiają. Jędrne pośladki i płaski brzuch to również efekt tego typu ćwiczeń – a więc nie zawsze trzeba wybierać wyłącznie ćwiczenia aerobowe. Więcej spalonych kalorii przy zbilansowanej diecie to sposób na optymalne efekty. Należy pamiętać, że regularne i poprawnie wykonywane treningi przyczyniają się do wzrostu włókien mięśniowych, czego konsekwencją jest większe zużywanie energii. Pozwoli to uniknąć spowolnienia pracy narządów wewnętrznych, a zwłaszcza przemiany materii. Wolny metabolizm szczególnie doskwiera kobietom w średnim wieku, w przypadku których efekty diety mogą pojawić się później.

Inną zaletą treningu siłowego jest przeciwdziałanie pojawieniu się osteoporozy, która powodowana jest niższą gęstością mineralną kości. Dzięki treningom nasza siła mięśniowa będzie większa, a ewentualne upadki nie będą powodowały groźnych złamań. Trening jest też najlepszym lekiem na złe samopoczucie. Dzięki ćwiczeniom z obciążeniem rośnie nasza pewność siebie, a krążące w organizmie endorfiny zapewniają świetny nastrój. Po treningach znikną też kłopoty z bezsennością i kondycją. Wejście po schodach na czwarte piętro bez zadyszki przestanie być ogromnym wyzwaniem. Niemniej najważniejsza dla kobiet przy treningu siłowym jest możliwość pracowania nad konkretną partią mięśni. Dzięki temu wyrzeźbić można te rejony ciała, na których najbardziej nam zależy.

Każda z kobiet marzy o jędrnych pośladkach, smukłych udach i płaskim brzuchu. Kształtowanie tych obszarów nie jest proste. Ale wykorzystując określone ćwiczenia siłowe można rzeźbić swoją figurę. Odbywa się m.in. poprzez martwy ciąg z obciążaniem, przysiady ze sztangą, wiosłowanie na specjalnym urządzeniu, podciąganie na drążku, wyciskanie sztangi w pozycji leżącej, wykroki z obciążeniem oraz tradycyjne pompki. Taki zestaw ćwiczeń należy jednak wykonywać pod okiem wykwalifikowane trenera. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnych błędów oraz uciążliwych kontuzji. Efekty pojawią się już po miesiącu regularnych ćwiczeń. W porównaniu z ćwiczenia typowo aerobowi jest to dużo szybciej. Trening siłowy angażuje różne mięśnie oraz cały układ nerwowy, dlatego nie należy bać się hantli, sztang oraz innego obciążenia, bo dają one szanse na uzyskanie świetnych wyników.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *