Trening wibracyjny

boggy/bigstockphoto.com

Osoby odchudzające się bardzo często podejmują aktywność fizyczną, by stracić na wadze. Jednym z ciekawszych rozwiązań, którymi warto się zainteresować, jest trening wibracyjny. Jak sama nazwa wskazuje, ten rodzaj treningu polega na wykorzystaniu wibracji.

Jest to forma ćwiczeń, która przeznaczona jest dla osób walczących z nadwagą i otyłością, ale nie tylko. Trening poleca się też osobom, które dbają o własne ciało.

 Jak działa trening wibracyjny?

Wibracje pomagają przede wszystkim rozluźniać i kurczyć mięśnie na poszczególnych częściach ciała. Taki system treningu pozwala dostać się zarówno do mięśni położonych płytko, jak i głęboko. Wibracje mają działanie pobudzające na mięśnie.

Kolejnym atutem treningu wibracyjnego jest poprawa krążenia krwi, a co za tym idzie, odżywienie tkanek. Przekłada się to bezpośrednio na podkręcenie metabolizmu, co jest niezwykle ważne w trakcie odchudzania. Odżywienie tkanek ma także bezpośrednio wpływ na rozwój siły, wzrost wytrzymałości mięśni, a co najważniejsze, redukcję tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenia wibracyjne wykonywane są na specjalnej platformie wibracyjnej, której prędkość można własnoręcznie ustawiać według własnych potrzeb. Intensywność wibracji powinna zależeć od aktualnego stanu zdrowia. Własnoręczne ustawienia dają możliwość prowadzenia zarówno intensywnego, ciężkiego treningu, jak i wprowadzenia chwili przerwy.

Wykorzystując platformę wibracyjną można doznać przyjemnych i delikatnych wibracji na całej powierzchni ciała. Następnie wysyłane są coraz to mocniejsze drgania, dzięki czemu trening przynosi wiele pozytywnych efektów. Trening najczęściej podzielony jest na zestawy ćwiczeń, które wykonuje się w przeciągu minuty. Powinien być wykonywany systematycznie, najlepiej 3-4 razy w tygodniu.

Trening wibracyjny – dla kogo?

Trening wibracyjny jest zalecany przede wszystkim osobom, które zmagają się z nadwagą i otyłością. Ten system ćwiczeń pozwala uzyskać zadowalające rezultaty. Z całą pewnością tę formę treningu mogą stosować osoby w pełni zdrowe chcące zadbać o własne ciało.

Przeciwwskazania

Nie wszyscy jednak mogą korzystać z dobrodziejstw treningu wibracyjnego. Nie mogą w ten sposób ćwiczyć osoby zmagające się z takimi chorobami, jak:

  • choroby układu sercowo-naczyniowego, do których można zaliczyć np. stany po zawale serca, arytmię serca, nadciśnienie czy miażdżycę;
  • choroby neurologiczne, gdzie wliczają się padaczki, częste i silne migreny, udary mózgu;
  • choroby kręgosłupa, do których zaliczają się przede wszystkim wady postawy;
  • zapalenia oraz zwyrodnienia stawów, niepełny zrost kości po jakichkolwiek złamaniach;
  • wszelkie choroby nowotworowe, cukrzyca, rany po operacji, przepuklina.

Reasumując, trening wibracyjny jest przeznaczony zarówno dla osób zmagających się z nadwagą i otyłością, jak i osób całkowicie zdrowych, którym zależy na poprawie wyglądu ciała. Z tej formy ćwiczeń nie mogą korzystać osoby chorujące. Wykorzystanie wibracji jest świetnym sposobem na pobudzenie ciała i wszystkich grup mięśniowych oraz tkanek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.