Bodybalance

Dobrze ukształtowany zmysł równowagi może okazać się bardzo przydatny w dorosłym życiu. Jako dziecko bez obaw chodziliśmy po równoważni, później zapominamy, by ćwiczyć naszą koordynację ruchową. Jednak coraz częściej można się spotkać z zajęciami, które będą swoistym powrotem do dzieciństwa. Kluby fitness organizują ćwiczenia typu bodybalance, by w przyjemny sposób poprawić naszą sprawność. Równowaga potrzeba jest bowiem wszędzie, podczas tańca, uprawiania sportu, a nawet codziennych czynności jak kąpiel.

Pierwszym sposobem na sprawdzenie naszego poziomu opanowania ciała jest proste ćwiczenie, w czasie którego podnosi się jedną nogę, zgiętą w kolanie. Wynik poniżej 17 sekund oznacza sporo pracy, doskonała równowaga wymaga minimum 60 sekund w takiej pozycji. Trening bodybalance to przede wszystkim koncentracja i wyciszenie. Warto wyznaczyć rytm równomiernym i spokojnym oddechem. Do tego relaksacyjna muzyka i delikatne oświetlenie. Ćwiczenia powinno się wykonywać w komfortowym ubraniu, które nie krępuje nam ruchów, najlepiej na bosaka, by jak najdokładniej wyczuć podłoże.

Jak każdy trening, również bodybalance wymaga systematyczności, aby zauważyć efekty. Najpierw ćwiczenia warto wykonywać z pomocą ściany czy innego przyrządu, dzięki któremu będziemy czuć się pewniej. Z czasem pomoce nie będą potrzebne. Niemniej instruktorzy często wykorzystują specjalistyczny sprzęt do uatrakcyjniania zajęć. Mogą to być specjalne maty lub aerostepy, czyli poduszki z powietrzem. Najpopularniejsze są jednak piłki rehabilitacyjne lub lekarskie.

Zajęcia bodybalance mają wiele korzyści. Umiejętność właściwego balansowania ciałem pozwoli odpowiednio zareagować na nieprzewidziane sytuacje. A lepsza świadomość własnego ciała to pierwszy krok przy nabieraniu pewności siebie. Codzienne czynności będę przychodziły łatwiej, gdyż sylwetka będzie bardziej elastyczna i gibka. Tak wiedza przyda się przy wchodzeniu na drabinę czy długim maszerowaniu, gdyż wiedzieć będziemy jakie kroki powinniśmy stawiać. A ryzyko upadku i kontuzji będzie bardzo znikome.

Bodybalance to trening dla każdego. Nie ma ograniczeń wiekowych czy wagowych. Jednak jakiekolwiek zajęcia fizyczne, nawet o niskim stopniu intensywności muszą być dostosowane do naszych możliwości. Po regularnym uprawieniu bodybalance znikają bóle pleców, karku czy nóg, wynikające z niewłaściwej postawy. Mięśnie będą wzmocnione i jednocześnie rozluźnione. Poprawia się również nasza koncentracja i pamięć, dlatego coraz więcej osób decyduje się rozpocząć swoją przygodę z treningiem bodybalance.

 

Zajęcia body balance:

YouTube Preview Image

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *