Taśmy do ćwiczeń

Tasmy do cwiczen

fot. Wavebreak Media Ltd/bigstockphoto.com

Piękne ciało bez grama zbędnego tłuszczu to współczesny kanon mody zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Zwłaszcza w obliczu zbliżającego się lata kluby fitness przeżywają oblężenie. Każdy chce dobrze wyglądać w stroju kąpielowym, a tylko dieta i właściwe ćwiczenia zapewnią optymalny efekt. Ważne jest, by ćwiczyć minimum godzinę przynajmniej trzy razy w tygodniu. Z codziennego jadłospisu powinny zniknąć wszelkie produkty o wysokiej dawce kalorii, fast-foody, napoje gazowane oraz alkohol. W zastępstwie niezdrowej żywności w diecie muszą znaleźć się świeże warzywa, owoce, ryby i dużo wody mineralnej. Trzeba pamiętać, że sama aktywność fizyczna to za mało. Pilnowanie diety w połączeniu z ćwiczeniami dopiero zagwarantuje wyniki.

Efektowność ćwiczeń będzie większa, gdy zostaną one wzbogacone o specjalistyczny sprzęt sportowy. Do wyboru są hantle, piłki, sztangi czy popularne w ostatnim czasie gumowe taśmy. Można z nimi ćwiczyć zarówno w klubie fitness oraz w domu. Dodając do zestawu ćwiczeń odpowiednią dietę w krótkim czasie można zgubić zbędną tkankę tłuszczową. Taśmy świetnie sprawdzają się przy ćwiczeniach na mięśnie brzucha. Ponadto dzięki nim można wykonywać podciągania na drążku, które dla początkujących sportowców są wyjątkowo trudne. Pierwsze rezultaty można już zaobserwować po sześciu tygodniach regularnych treningów. Poniżej kilka podstawowych ćwiczeń z użyciem gumowej taśmy.

Ćwiczenia z taśmą

Pierwsze to nożyce z gumą. Wystarczy usiąść na podłodze z wyprostowanymi nogami i zaczepić gumę o podeszwy stóp. Minimum osiem razem należy wykonywać tradycyjne nożyce. Barki i głowa powinny być uniesione. Kolejnym ćwiczeniem na brzuch, plecy, ramiona oraz barki jest pająk na grzbiecie. Usiądź na podłodze i ugnij nogi w kolanach, taśmę zaczep na stopach i powoli odchylaj się do tytułu. Twoje ciało powinno przyjąć pozycję litery X, wytrzymaj pięć sekund i powtórz pięć razy. Natomiast plecy można wzmocnić unosząc nogi i tułów, trzymając w dłoniach końce taśmy zaczepionej na stopach. Wytrzymaj trzy sekundy, ćwiczenie wykonaj przynajmniej osiem razy.

Jak wybrać odpowiednią taśmę do ćwiczeń?

Istotne, aby taśma miała przynajmniej 150 centymetrów. Warto też wiedzieć, że gumy treningowe mają różny opór, dlatego trzeba zwrócić uwagę przy zakupie i dopasować ją do swoich możliwości. Na początek lepiej wybrać tę najlżejszą. Kwadrans ćwiczeń poprzedzony rozgrzewką będzie doskonałym uzupełnieniem pełnego treningu, np. joggingu. Wśród zalet treningu z gumami jest fakt, że można go robić wszędzie. Daje większe efekty, dzięki temu, że mięśnie są cały czas napięte. A mniejsza inwazyjność ćwiczeń zmniejsza ryzyko kontuzji. Szczególnie istotna dla kobiet jest możliwość rozciągnięcia ciała oraz pozbycia się cellulitu właśnie poprzez ćwiczenia z taśmami treningowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *