TBC – Total Body Conditioning

Total Body Conditioning

TBC to skrót od „total body conditioning”, co oznacza modelowanie całego ciała. Jest jedną z odmian aerobicu, która rzeźbi mięśnie całego ciała (ręce, nogi, pośladki i brzuch), przyspiesza metabolizm, redukuje tkankę tłuszczową. Tego rodzaju trening poprawia kondycję, wygląd skóry (ujędrnia, likwiduje cellulit i rozstępy), koordynację ruchową oraz wydolność tlenową organizmu. Ćwiczenia TBC wykonuje się w rytm muzyki, z reguły na stojąco. Są one połączeniem ćwiczeń aerobowych (przyśpieszających oddech i puls) ze wzmacniającymi. TBC to także doskonałe zajęcia dla wszystkich pań, które pragną wrócić do formy po porodzie.

Wymagany sprzęt fitness to hantle, step, tubingi (guma z rączką), obciążenia na nogi (tzw. „zajączki”) czy też coraz popularniejsze piłki.

Ćwiczenia TBC wymyśla trener, dbający o uruchomienie górnych i dolnych partii ciała. Zajęcia trwają z reguły około godziny. Trening zaczyna się od 10-minutowej rozgrzewki, składającej się z prostych kroków. Potem następuje część wzmacniająca mięśnie rąk, nóg, pośladków i brzucha.

Zajęcia TBC polecane są wszystkim osobom, w szczególności tym, które nie posiadają wielkiej kondycji. Początkujący zaczynają zazwyczaj od treningów bez ciężarków. Kiedy ich forma rośnie, dodają hantle oraz inny rodzaj sprzętu. Po kilkunastu treningach należy dodawać coraz większe obciążenia, ponieważ organizm nie będzie w stanie się zmęczyć i dalej modelować sylwetkę. TBC pozwala oswoić się ze sprzętem i przygotować się do bardziej forsownych treningów czy skomplikowanych układów choreograficznych w ramach innych zajęć fitness.

Nie ma podziału na grupy dla zaawansowanych i początkujących, więc w każdym momencie można się na takie zajęcia zapisać. W TBC nie ma ograniczeń wiekowych. Jeśli ktoś ma problemy zdrowotne, np. z kręgosłupem, to trener układa mniej forsujący zestaw ćwiczeń fitness, dopasowuje obciążenie i intensywność kroków. TBC nie obciąża stawów, a podczas jednego treningu spala się 450-600 kcal.

Podstawą sukcesu TBC jest cykliczność ćwiczeń. Wymagany jest trening 2-3 razy w tygodniu. Ćwiczenia są na tyle proste, iż można je wykonywać samemu w domu. Dzięki nim nasza sylwetka się wysmukli, a my będziemy sprawniejsi i zdrowsi.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *