Trening deepWORK

Piękna sylwetka to marzenie każdego. Jednak aby ją uzyskać, konieczna jest zbilansowana dieta oraz regularna aktywność fizyczna. Ćwiczenia można uprawiać w domu oraz w klubach fitness. Zaleca się, by treningi zajmowały przynajmniej 4 godziny tygodniowo, choć najlepiej codziennie poświęcić kilkadziesiąt minut na ruch. Natomiast wizyty na siłowni pozwalają na dokładniejszą pracę, a zajęcia w grupach zwiększają motywację do dokładniejszego wykonywania ćwiczeń. Wybór zajęć w klubach fitness jest bardzo duży, dlatego nie ma problemu ze znalezieniem tych, które będą sprawiały mnóstwo przyjemności.

Trening na macie

fot. Ammentorp/bigstockphoto.com

Zumba, body pump czy tradycyjny aerobik? Każdy wybiera to, co lubi najbardziej. Kluby fitness dbają o to, by ich klienci mieli możliwość próbowania różnych opcji na ćwiczenia, dlatego w programach pojawiają się nowe treningi. Jednym z najnowszych programów jest deepWORK. Ten wyjątkowy trening kierowany jest zarówno do kobiet, jak i mężczyzn. Opiera się na treningu funkcjonalnym i nie wymaga nauki choreografii. Podstawą deepWORK jest pięć elementów: ziemia, drewno, ogień, metal oraz woda, które są symbolem różnych źródeł energii. Program deepWORK powstał przy silniej inspiracji zasadami Yin i Yang, dlatego łączy w sobie ćwiczenia napinające i rozluźniające mięśnie, a także ćwiczenia oddechowe. W ten sposób powstał bardzo kompleksowy trening funkcjonalny.

Tak jak każdy zestaw ćwiczeń również deepWORK zaczyna się od rozgrzewki. Kilka minut prostych ćwiczeń ma za zadanie pobudzić mięśnie do pracy oraz rozgrzać stawy. Ćwiczy się boso i intensywnie, z pełną świadomością własnego ciała. Interwałowy charakter treningu sprzyja utracie tkanki tłuszczowej. A liczne przyspieszania pomagają pracować nad wydolnością całego organizmu. Trening uczy pokonywania własnych granic i słabości. Podczas deepWORK wykorzystuje się ciężar własnego ciała. Nie są potrzebne dodatkowe przyrządy, aby pracować nad sprawnością wszystkich partii mięśniowych. Kombinacje różnych ćwiczeń, np. brzuszki, podnoszenie bioder w opadzie na przedramieniu, przysiady wykonuje się w krótkich jednostkach czasu, a więc bardzo szybko. Beztlenowa praca mięśni daje najlepsze efekty dla osób, które chcą zgubić zbędne kilogramy. Ponadto trening interwałowy gwarantuje poprawę kondycji oraz gibkości.

Jak zapewniają instruktorzy, każdy może ćwiczyć w ten sposób. Dla osób początkujących będzie to szybka lekcja mocnego treningu. Natomiast zaawansowani uczestnicy będą mieli okazję sprawdzić swoje możliwości. deepWORK pomaga również w nauce właściwego oddychania podczas ćwiczeń, które jest niezwykle istotne dla efektywności całego treningu. Po kilkudziesięciu minutach dynamicznej pracy w rytym muzyki następuje część rozluźniająca, w czasie której uspokaja się tętno oraz praca serca. Ogromny zastrzyk endorfin jest wówczas pewny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *