Zimowy trening – jazda na łyżwach

Okres zimowy często staje się przerwą od aktywności fizycznej. Wydaje się, że w tym czasie trudno znaleźć dyscypliny, które można uprawiać. Pozostaje siłownia i fitness, które dla wielu osób oznaczają zbyt wysokie koszty członkostwa (miesięczny karnet to minimum 100 zł). Zamiast chować się pod kocem, warto pobudzić swoje ciało do działania. Zima jednak wcale nie musi być bezczynna – przypomnij sobie okres dzieciństwa, gdzie lód i śnieg były największą frajdą i rusz na łyżwy. Powszechnie wiadomo, że łyżwiarstwo świetnie wpływa na sylwetkę, bo podczas jazdy na łyżwach pracują wszystkie mięśnie. Ciało pracuje podobnie jak przy aerobiku czy w czasie joggingu. Trening łyżwiarski poprawia pracę układu krążenia oraz zwiększa wydolność organizmu. Co bardzo ważne, łyżwiarstwo nie obciąża nadmiernie stawów i kolan.

Jazda na łyżwach

Jazdy na łyżwach to intensywny trening dla naszych nóg. Mocno pracują również mięśnie dolnej części pleców oraz brzucha, bo właśnie te partie odpowiadają za prostą postawę w czasie jazdy po lodzie. Ponadto utrzymanie właściwej postawy wymaga rozluźnienia rąk oraz opuszczenia obręczy barkowej. Ważne jest, by równoległe poruszać nogami i kołysać ramionami, gdyż to silnie aktywizuje całe ciało i zwiększa efektywność ćwiczeń na lodzie. W ciągu godziny na łyżwach można spalić od 300 do nawet 800 kalorii. Wszystko zależy od naszej techniki, intensywności oraz ewentualnych przerwy od jazdy. Już po kilku treningach mięśnie staną się bardziej wyraźne. Jazda na łyżwach modeluje i wzmacnia brzuch oraz pośladki. Jako że jest to połączenie sportu z tańcem, ruchy stają się bardziej płynne, będziesz poruszać się z większą gracją i wdziękiem. W nawyk wejdzie też trzymanie prostej postawy, co często oznacza „wzrost” o kilka centymetrów. Jazda na łyżwach to także świetny sposób na poprawę samopoczucia i miłe oraz aktywne spędzenie wolnego, zimowego czasu.

Łyżwiarstwo wymaga również odpowiedniego stroju. Najkorzystniej jest ubrać się „na cebulkę”, bo na początku może być zimno, ale już po kilku rundkach wokół lodowiska zrobi się nam cieplej. Dobrze jest mieć rękawiczki, dzięki którym nie będą nam grozić otarcia w razie upadku. Wybór łyżew to kwestia indywidualna – hokejówki nadają się do szybkiej jazdy, figurówki zapewniają natomiast większą swobodę ruchu. Pierwsze chwile na lodowisku najlepiej rozpocząć od nauki chodzenia na łyżwach. Jedną nogą odpychaj się, a na drugiej się ślizgaj, ucząc się równowagi. Hamować na początku można poprzez dociskanie piętą końca łyżwy. Z czasem nauczysz się zatrzymywać bokiem krawędzi łyżwy. Lodowisk w okresie zimowym nie brakuje. Otwierane są na miejskich placach, szkolnych boiskach oraz w osłoniętych centrach sportowych. Wstęp najczęściej jest bezpłatny lub kosztuje kilka złotych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *