Bootie balet

Zajęcia bootie balet

fot. d13/bigstockphoto.com

Oferty siłowni czy klubów fitness wciąż poszerzają się o nowe, nieznane do tej pory formy zajęć i programy ćwiczeń. Jedną z takich nowości jest bootie balet, czyli połączenie baletu i fitnessu, które wspaniale działa  rozciągająco i wysmuklająco. Jak to możliwe – o tym poniżej.

Bootie balet, zwany również body baletem to połączenie elementów pilatesu, jogi, fitnessu z figurami baletowymi. Ten dość niezwykły zestaw ćwiczeń gwarantuje świetną zabawę, poprawę całej postawy ciała, wzmocnienie mięśni kręgosłupa oraz wysmuklenie sylwetki.

Zajęcia z bootie baletu stanowią nie lada gratkę dla pań, które jako małe dziewczynki marzyły o karierze baletnicy, ale nie tylko. Udział w zajęciach może wziąć każdy, bez względu na płeć, wiek, figurę czy umiejętności taneczne. Wykonując piruety pod okiem instruktora fitness, można poczuć się jak prawdziwa tancerka na zajęciach z baletu. Warto pamiętać, że obcisłe body i puenty nie są wymaganym strojem, wystarczy wziąć wygodne obuwie i strój sportowy.

Do tej pory balet był zarezerwowany wyłącznie dla tancerzy. Obecnie większość polskich siłowni czy centrów fitnessowych posiada w swojej ofercie bootie balet. W czasie tych zajęć zamiast puent ma się na nogach wygodne sportowe obuwie, a każdy uczestnik wykonuje podstawowe elementy baletu, takie jak plié, grand plié, fouetté, pique. Balet to połączenie dwóch rodzajów ćwiczeń – kardio i głębokiego rozciągania, dlatego jest najlepszym treningiem na wszystkie partie ciała. Zestaw przygotowanych przez instruktora bootie baletu ćwiczeń na pewno spodoba się tym, którzy wcześnie ćwiczyli jogę czy pilates, gdyż podobnie rozciąga ciało i wzmacnia mięśnie.

Warto wiedzieć, że tak popularny w latach 80. program treningowy Callanetics i zawarte w nim ćwiczenia, będące gwarancją poprawienia kondycji fizycznej wywodzą się właśnie z baletu. Taniec ten jest bowiem dyscypliną, którą można łączyć z wieloma innymi rodzajami sportu.

Treningi baletowe przyniosą wiele korzyści, takich jak:

  • uelastycznienie ciała,
  • wysmuklenie sylwetki, wydłużenie ścięgien nóg,
  • nauka wielu nawyków (utrzymywania wyprostowanej sylwetki za pomocą mięśni głębokich, chodzenia z wciągniętym brzuchem, poruszania się z gracją, koncentracji na wykonywanej czynności),
  • perfekcyjne wyrzeźbienie każdej partii ciała,
  • uszlachetnienie ruchów ciała, nadawanie im gracji,
  • nauka koordynacji ruchowej.

Trening baletowy buduje wytrzymałość, gdyż jest rodzajem treningu siłowego, w którym funkcję obciążenia spełnia własne ciało. Podczas zajęć z baletu wykonuje się ćwiczenia, które uczą cierpliwości oraz równowagi. Pomagają one subtelnie, lecz równomiernie rzeźbić i budować mięśnie, a także spalać kalorie i wysmuklać sylwetkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *