Dieta sportowca

Dlaczego po 30. trudniej jest schudnąć?

Mając 20 lat można jeść wszystko, a beztroskie życie nie wpływa na wagę. Pizza na obiad, kolacja o północy, słodycze, alkohol – nic z tych rzeczy nie powoduje dodatkowych kilogramów. A jeśli kilka ich przybędzie, wystarczy chwila, by dieta przyniosła zamierzony efekt. Skutki uboczne takiego trybu życia po trzydziestce są zdecydowanie bardziej odczuwalne. Wówczas zrzucenie

Chcesz mieć szczupłą sylwetkę? Nie rezygnuj z kolacji!

Wokół odchudzania narosło wiele mitów, które nie pomagają w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a wręcz to uniemożliwiają. Jeden z takich mitów dotyczy jedzenia kolacji. Wiele osób rezygnuje z niej licząc, że w ten sposób osiągnie wymarzoną sylwetkę, ale czy słusznie? Dlaczego brak kolacji nie odchudza? Co warto jeść, by cieszyć się świetną formą?

Weganizm a uprawianie sportu

Uprawianie sportu wymaga dostarczania organizmowi niezbędnych składników, przede wszystkim pełnowartościowego białka, które znajduje się głównie w mięsie drobiowym i owocach morza. Weganie, którzy uprawiają sport, mają utrudnione zadanie. Czy w ogóle bezpieczne jest, by osoby z taką dietą ćwiczyły? Czy ich styl żywienia dopuszcza aktywność fizyczną bez szkoda dla organizmu? Odpowiedzi należy szukać w poniższym

Białko serwatkowe w diecie sportowca

Aminokwasy wchodzące w skład białka są podstawową substancję budulcową dla mięśni, dlatego sportowcy często przyjmują białko jako suplement. Białko serwatkowe otrzymywane jest z serwatki – produktu ubocznego produkcji sera. Zawiera ona wiele cennych składników, jednak samego białka jest niewiele. Aby je wyizolować, poddaje się serwatkę procesom mającym usunąć tłuszcz i laktozę, a następnie sproszkowaniu. Następnie

Jak szybko stracić na wadze bez efektu jojo?

Wraz z nadejściem nowego roku wielu z nas stawia sobie za cel zrzucenie choć kilku kilogramów. Część z nas skrupulatnie oblicza spożywane kalorie, dokładnie opracowując skład swoich posiłków. Katujemy się nowymi dietami, często zapominając całkowicie o aktywności fizycznej.

Skuteczne odchudzanie – jak się do niego zabrać?

Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych jest oczywiście chęć zgubienia nadprogramowych kilogramów. Niestety zaledwie niecałe 10% osób potrafi urzeczywistnić noworoczny plan na odchudzanie. Poniżej podpowiadamy jak mądrze do niego podejść i zrealizować go z sukcesem.

Zasady nawadniania organizmu przy wysiłku fizycznym

Woda stanowi około 60 procent masy ciała ludzkiego. Nawilża skórę i pomaga utrzymać temperaturę organizmu na stałym poziomie. Jest nośnikiem składników odżywczych oraz produktów przemiany materii. Odpowiednie nawodnienie ustroju reguluje przebieg procesów metabolicznych.

Produkty zakazane w diecie sportowca

Sportowiec każdego dnia wykonuje określony plan ćwiczeniowy, by osiągnąć swój cel. Jednak na jego rezultaty znacząco wpływa również dieta. Źle skomponowane posiłki zamiast dostarczać mięśniom energii, będę jedynie obciążać organizm.

Zapotrzebowanie kaloryczne sportowców

Zgodnie z założeniami dietetycznymi kobieta powinna w ciągu dnia dostarczać pożywienia, którego wartość energetyczna nie przekracza 2000 kalorii. Mężczyzna powinien zjadać tysiąc więcej. Jednak te proste założenie dotyczą mało aktywnego trybu życia. Moda na aktywność fizyczną trwa w najlepsze, dlatego pojawia się pytanie o odpowiednią liczbę kalorii w diecie sportowca.

Białko w diecie sportowców

Wyniki sportowe uzależnione są nie tylko od regularnych treningów. Bardzo istotne jest również to, co pojawia się na talerzu. Dieta osób bardzo aktywnych fizycznie musi być wzbogacona o różne składniki odżywcze, które pozwolą na regenerację organizmu po silnym wysiłku fizycznym.