Dieta sportowca

Czym jest gęstość energetyczna?

Gęstość energetyczna to ilość kalorii przypadająca na jednostkę objętości jedzenia lub ilość kalorii w przeliczeniu na gramy. Generalnie najczęściej gęstość energetyczną wyraża się w kilokaloriach na 100 gramów.

Jak przyspieszyć metabolizm?

Zgrabna sylwetka to cel większości z nas. Jednak wraz z upływem lat trudniej o utrzymanie prawidłowej masy ciała. Wówczas warto zadbać o właściwy metabolizm, dzięki czemu łatwiej będzie uzyskać wymarzoną wagę. Na sklepowych półkach nie brakuje produktów, które aktywizują pracę układu pokarmowego i przyśpieszają spalanie tłuszczu. Uwzględniając je w codziennym jadłospisie można w szybkim czasie

Intermittent fasting

Intermittent fasting (IF), co można przetłumaczyć jako przerywany post, tak naprawdę nie jest dietą. Nie chodzi tu bowiem o odpowiedni dobór produktów spożywczych ani o ich eliminację. Istotą intermittent fasting jest odpowiedni rozkład czasowy posiłków w ciągu doby – tak, by mieściły się w określonym przedziale czasowym. Celem IF jest redukcja tkanki tłuszczowej przy zachowaniu

Sokowirówka czy wyciskarka?

Samodzielne przygotowywanie soków owocowych i warzywnych stało się ostatnio bardzo popularne, zwłaszcza że jest to dogodny sposób na zapewnienie odpowiedniej ilości warzyw i owoców w diecie. Wiele osób szuka więc odpowiedniego urządzenia do tego celu. W sprzedaży można znaleźć sokowirówki i wyciskarki.

Odchudzasz się? Jedz!

Niektóre osoby chcą bardzo szybko zobaczyć efekty odchudzania. Dlatego drastycznie redukują liczbę spożywanych kalorii, a nawet się głodzą, czy też eliminują z jadłospisu któryś z głównych posiłków (najczęściej kolację). Jednak jest to jeden z największych błędów, jakie możemy popełnić, gdy chcemy schudnąć.

Napoje izotoniczne

Każdy wysiłek fizyczny powoduje utratę sporej ilości wody z organizmu, którą trzeba szybko uzupełnić. Poza wodą konieczne jest także dostarczenie składników mineralnych takich jak sód, chlor, potas magnez oraz wapń, które także są wypacane podczas treningu. Popularnym rozwiązaniem na niedobory jest picie napojów izotonicznych, które świetnie nawadniają i uzupełniają utracone mikroelementy.

Treningi a posiłki

Jeżeli pragniesz, by wysiłek, jaki wkładasz w trening, przyniósł oczekiwane rezultaty, należy przygotować także odpowiednią dietę. Sukces często zależy od tego, czy jest zbilansowana i dobrana do potrzeb trenującego. Dzięki temu organizmowi dostarcza się niezbędne wartości odżywcze.

Dlaczego po 30. trudniej jest schudnąć?

Mając 20 lat można jeść wszystko, a beztroskie życie nie wpływa na wagę. Pizza na obiad, kolacja o północy, słodycze, alkohol – nic z tych rzeczy nie powoduje dodatkowych kilogramów. A jeśli kilka ich przybędzie, wystarczy chwila, by dieta przyniosła zamierzony efekt. Skutki uboczne takiego trybu życia po trzydziestce są zdecydowanie bardziej odczuwalne. Wówczas zrzucenie

Chcesz mieć szczupłą sylwetkę? Nie rezygnuj z kolacji!

Wokół odchudzania narosło wiele mitów, które nie pomagają w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a wręcz to uniemożliwiają. Jeden z takich mitów dotyczy jedzenia kolacji. Wiele osób rezygnuje z niej licząc, że w ten sposób osiągnie wymarzoną sylwetkę, ale czy słusznie? Dlaczego brak kolacji nie odchudza? Co warto jeść, by cieszyć się świetną formą?

Weganizm a uprawianie sportu

Uprawianie sportu wymaga dostarczania organizmowi niezbędnych składników, przede wszystkim pełnowartościowego białka, które znajduje się głównie w mięsie drobiowym i owocach morza. Weganie, którzy uprawiają sport, mają utrudnione zadanie. Czy w ogóle bezpieczne jest, by osoby z taką dietą ćwiczyły? Czy ich styl żywienia dopuszcza aktywność fizyczną bez szkoda dla organizmu? Odpowiedzi należy szukać w poniższym