Dieta sportowca

Napoje izotoniczne

Każdy wysiłek fizyczny powoduje utratę sporej ilości wody z organizmu, którą trzeba szybko uzupełnić. Poza wodą konieczne jest także dostarczenie składników mineralnych takich jak sód, chlor, potas magnez oraz wapń, które także są wypacane podczas treningu. Popularnym rozwiązaniem na niedobory jest picie napojów izotonicznych, które świetnie nawadniają i uzupełniają utracone mikroelementy.

Treningi a posiłki

Jeżeli pragniesz, by wysiłek, jaki wkładasz w trening, przyniósł oczekiwane rezultaty, należy przygotować także odpowiednią dietę. Sukces często zależy od tego, czy jest zbilansowana i dobrana do potrzeb trenującego. Dzięki temu organizmowi dostarcza się niezbędne wartości odżywcze.

Dlaczego po 30. trudniej jest schudnąć?

Mając 20 lat można jeść wszystko, a beztroskie życie nie wpływa na wagę. Pizza na obiad, kolacja o północy, słodycze, alkohol – nic z tych rzeczy nie powoduje dodatkowych kilogramów. A jeśli kilka ich przybędzie, wystarczy chwila, by dieta przyniosła zamierzony efekt. Skutki uboczne takiego trybu życia po trzydziestce są zdecydowanie bardziej odczuwalne. Wówczas zrzucenie

Chcesz mieć szczupłą sylwetkę? Nie rezygnuj z kolacji!

Wokół odchudzania narosło wiele mitów, które nie pomagają w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a wręcz to uniemożliwiają. Jeden z takich mitów dotyczy jedzenia kolacji. Wiele osób rezygnuje z niej licząc, że w ten sposób osiągnie wymarzoną sylwetkę, ale czy słusznie? Dlaczego brak kolacji nie odchudza? Co warto jeść, by cieszyć się świetną formą?

Weganizm a uprawianie sportu

Uprawianie sportu wymaga dostarczania organizmowi niezbędnych składników, przede wszystkim pełnowartościowego białka, które znajduje się głównie w mięsie drobiowym i owocach morza. Weganie, którzy uprawiają sport, mają utrudnione zadanie. Czy w ogóle bezpieczne jest, by osoby z taką dietą ćwiczyły? Czy ich styl żywienia dopuszcza aktywność fizyczną bez szkoda dla organizmu? Odpowiedzi należy szukać w poniższym

Białko serwatkowe w diecie sportowca

Aminokwasy wchodzące w skład białka są podstawową substancję budulcową dla mięśni, dlatego sportowcy często przyjmują białko jako suplement. Białko serwatkowe otrzymywane jest z serwatki – produktu ubocznego produkcji sera. Zawiera ona wiele cennych składników, jednak samego białka jest niewiele. Aby je wyizolować, poddaje się serwatkę procesom mającym usunąć tłuszcz i laktozę, a następnie sproszkowaniu. Następnie

Jak szybko stracić na wadze bez efektu jojo?

Wraz z nadejściem nowego roku wielu z nas stawia sobie za cel zrzucenie choć kilku kilogramów. Część z nas skrupulatnie oblicza spożywane kalorie, dokładnie opracowując skład swoich posiłków. Katujemy się nowymi dietami, często zapominając całkowicie o aktywności fizycznej.

Skuteczne odchudzanie – jak się do niego zabrać?

Jednym z najczęstszych postanowień noworocznych jest oczywiście chęć zgubienia nadprogramowych kilogramów. Niestety zaledwie niecałe 10% osób potrafi urzeczywistnić noworoczny plan na odchudzanie. Poniżej podpowiadamy jak mądrze do niego podejść i zrealizować go z sukcesem.

Zasady nawadniania organizmu przy wysiłku fizycznym

Woda stanowi około 60 procent masy ciała ludzkiego. Nawilża skórę i pomaga utrzymać temperaturę organizmu na stałym poziomie. Jest nośnikiem składników odżywczych oraz produktów przemiany materii. Odpowiednie nawodnienie ustroju reguluje przebieg procesów metabolicznych.

Produkty zakazane w diecie sportowca

Sportowiec każdego dnia wykonuje określony plan ćwiczeniowy, by osiągnąć swój cel. Jednak na jego rezultaty znacząco wpływa również dieta. Źle skomponowane posiłki zamiast dostarczać mięśniom energii, będę jedynie obciążać organizm.