Fitness i siłownia

Martwy ciąg

Martwy ciąg to podstawowe ćwiczenie wykonywane w wielu dyscyplinach sportowych – podnoszeniu ciężarów, sportach walki czy crossficie. Podczas jego wykonywania pracuje aż 70% wszystkich mięśni poprzecznie prążkowanych. Główny nacisk pada na prostownik grzbietu. Jednak idealnie jest, gdy pracują także i inne mięśnie poboczne – mięśnie pleców, nóg, barków, ramion czy brzucha.

Bikram joga

Bikram joga to rodzaj jogi stworzonej przez Bikrama Choudhury na podstawie tradycyjnych technik. Mistrz Bikram jest założycielem Yoga College of India i autorem sekwencji 26 pozycji, które wykonuje się w wysokiej temperaturze.

Trening siłowy dla kobiet

Kobiecy trening siłowy wcale nie oznacza uzyskania mocno rozbudowanych mięśni i męskiej sylwetki. Za to odpowiadają przede wszystkim hormony. Natomiast odpowiednie ćwiczenia siłowe pozwalają pięknie wymodelować ciało i zgubić zbędne kilogramy. Ćwiczenia siłowe nie muszą być nudne – gwarantują zgrabne ciało i doskonałe samopoczucie przy ciekawym zestawie różnych ruchów.

Bootie balet

Oferty siłowni czy klubów fitness wciąż poszerzają się o nowe, nieznane do tej pory formy zajęć i programy ćwiczeń. Jedną z takich nowości jest bootie balet, czyli połączenie baletu i fitnessu, które wspaniale działa  rozciągająco i wysmuklająco. Jak to możliwe – o tym poniżej.

Trening BodyART

Ludzkie ciało, aby być sprawne musi być odpowiednio pielęgnowane. W tym celu konieczne jest regularne uprawianie aktywności fizycznej, która pozwoli zachować sprawność mięśniową oraz elastyczność. Ćwiczenia umożliwiają też zgubienie niechcianej tkanki tłuszczowej. Jednak tylko systematyczne treningi gwarantują efekty. Pojawia się wówczas pytanie, jakie ćwiczenia wybrać?

Trening deepWORK

Piękna sylwetka to marzenie każdego. Jednak aby ją uzyskać, konieczna jest zbilansowana dieta oraz regularna aktywność fizyczna. Ćwiczenia można uprawiać w domu oraz w klubach fitness. Zaleca się, by treningi zajmowały przynajmniej 4 godziny tygodniowo, choć najlepiej codziennie poświęcić kilkadziesiąt minut na ruch.

Trening na bieżni

Trening na bieżni jest świetnym sposobem na zrzucenie kilogramów. Kształtuje sylwetkę i poprawia ogólną kondycję organizmu. Lekarze przekonują, że bieganie doskonale wspomaga profilaktykę chorób serca, osteoporozy, cukrzycy i nowotworów. Jogging uwalnia w naszym mózgu endorfiny, zwane hormonami szczęścia. Zmniejszają one napięcie nerwowe i niepokój oraz działają przeciwbólowo. Dzięki endorfinom czujemy się odprężeni i zrelaksowani. Badania

Trening ogólnorozwojowy

Ćwiczenia ogólnorozwojowe kształtują całe ciało. Pozwalają uzyskać smukłą sylwetkę i rozwijać ogólną sprawność. Zwiększają sprawność ruchową i mięśniową. Taki trening charakteryzuje się różnorodnością ćwiczeń, a dzięki zaangażowaniu wszystkich mięśni poprawia wydajność i sprawność organizmu.

Grappling

Grappling (z ang. grab) to rodzaj sztuki zapaśniczej, w której występują rzuty, trzymania, duszenia i dźwignie. Nie ma w niej uderzania, co jest jego podstawowym wyznacznikiem pośród innych sportów tego typu. Na polski, chociaż niezbyt gramatycznie, można tą nazwę przetłumaczy na „chwyciarstwo” lub „style chwytane”.

Cage fitness

Cage fitness to nowy trend, który powstał na fali popularności sportów walki. Cieszy się on dużą popularnością w Stanach Zjednoczonych, powoli informacje o nim zaczynają również docierać do Polski, ale nie jest on jeszcze powszechnie dostępny.