Porady treningowe

Jak pogodzić aktywność fizyczną z codziennymi obowiązkami?

Piękna sylwetka zazwyczaj nie jest kwestią dobrych genów. W większości przypadków wymaga ciężkiej pracy na siłowni i odpowiedniej diety. Aktywność fizyczna jest niezwykle istotna dla naszego samopoczucia, bo podczas wysiłku wydzielają się endorfiny, czyli tzw. hormon szczęścia. Jednak w dobie szybkiego trybu życia, trudno znaleźć wolną godzinę na jogging czy fitness. Jak zatem pogodzić aktywność

Jak się nie odchudzać? Błędy dotyczące diety i ćwiczeń

  Szukając informacji o dietach, można znaleźć ich tysiące. Zapewniają nam piękne smukłe ciało, walory zdrowotne, poprawę kondycji, samopoczucia. Tylko jak jest naprawdę? Czy dieta 500 kalorii zapewni szybkie i efektywne odchudzanie? Czy wysiłek fizyczny zawsze poprawi sylwetkę? Jak jest naprawdę i czego się wystrzegać przy planowaniu i wprowadzaniu w życie diety, która ma zapewnić

Jak ćwiczyć pośladki?

Jędrne pośladki to marzenie każdej kobiety. Niestety, siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej nie pomagają w jego spełnieniu. Okazuje się jednak, że wystarczy 15 minut 2-3 razy w tygodniu, by cieszyć się pupą na miarę Beyonce lub Jennifer Lopez. Jak tego dokonać? W jaki sposób ćwiczyć pośladki i jakich błędów treningowych unikać? O tym

Martwy ciąg

Martwy ciąg to podstawowe ćwiczenie wykonywane w wielu dyscyplinach sportowych – podnoszeniu ciężarów, sportach walki czy crossficie. Podczas jego wykonywania pracuje aż 70% wszystkich mięśni poprzecznie prążkowanych. Główny nacisk pada na prostownik grzbietu. Jednak idealnie jest, gdy pracują także i inne mięśnie poboczne – mięśnie pleców, nóg, barków, ramion czy brzucha.

Dlaczego po 30. trudniej jest schudnąć?

Mając 20 lat można jeść wszystko, a beztroskie życie nie wpływa na wagę. Pizza na obiad, kolacja o północy, słodycze, alkohol – nic z tych rzeczy nie powoduje dodatkowych kilogramów. A jeśli kilka ich przybędzie, wystarczy chwila, by dieta przyniosła zamierzony efekt. Skutki uboczne takiego trybu życia po trzydziestce są zdecydowanie bardziej odczuwalne. Wówczas zrzucenie

Jak skutecznie ćwiczyć mięśnie brzucha?

Zbliżające się wakacje oznaczają dla wielu z nas okres intensywnej pracy nad sylwetką. Ukształtowana i – co najważniejsze – widoczna muskulatura sprawia, że znacznie chętniej odgrywamy nasze ciała, wystawiając je na słońce. Osiągnięcie zadowalających efektów jest możliwe w zasadzie wyłącznie poprzez stosowanie zbilansowanej, dostosowanej do potrzeb naszego organizmu diety oraz regularne wykonywanie ćwiczeń fizycznych –

Najpopularniejsze treningowe mity

Dbanie o szczupłą i zdrową sylwetkę jest obecnie popularne jak nigdy. Ćwiczy coraz więcej osób, co powoduje, że pojawia się wielu domorosłych trenerów, którzy usiłują wprowadzać w życie swoje innowacyjne pomysły i idee – nie wszystkie słuszne. A jak wiadomo, kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą. Z perspektywy amatora trudno więc odróżnić prawdziwe informacje od

Oddech podczas treningu

Każdy zdaje sobie sprawę, że przed treningiem ważna jest rozgrzewka, w jego trakcie uzupełnianie płynów, a na koniec rozciąganie. Jednak znacznie mniej osób dba o prawidłowe oddychanie podczas ćwiczeń, bez którego trudno o efekty treningów. Niedotlenione mięśnie i zbyt dużo dwutlenku węgla w organizmie mogą skutkować silnym zmęczeniem oraz nieprzyjemnymi zakwasami. Warto zatem zadbać o

Trening zależny od wieku

Sport to zdrowie w każdym wieku. Wystarczy tylko dopasować odpowiedni trening, aby Twoje ciało, niezależnie od tego, czy masz 21, 31, czy 41 lat, było w jak najlepszej kondycji. O tym, co powinny ćwiczyć osoby po 20, 30, 40 i 50 roku życia piszemy poniżej.

Ile ćwiczyć, by zachować zdrowie?

Jak zachować zdrowie i kondycję nie mając zbyt wiele czasu na aktywność fizyczną? Ile razy w tygodniu trzeba ćwiczyć, by zachować formę? Na takie pytania odpowiedzi szuka większość z nas. Trudno bowiem spędzać po kilka godzin dziennie na siłowni i wykonywać różne serie ćwiczeń na wszystkie partie ciała, szczególnie gdy jest się młodym i zapracowanym