Porady treningowe

Środki bezpieczeństwa na siłowniach

6 czerwca 2020 roku swoją działalność wznowiły siłownie, jednak korzystanie z nich nie wygląda tak, jak przed pandemią. Co się zmieniło i jakich nowych obowiązków należy się spodziewać, jeśli chcemy wrócić do formy?

Pływanie a zdrowie

Bez względu na wiek i umiejętności, pływanie to najlepszy sposób na aktywność fizyczną. Prosty trening w wodzie, a angażuje do pracy ponad czterdzieści mięśni jednocześnie! Regularne pływanie pozwala zachować zdrowie oraz szczupłą sylwetkę przez całe życie. Ponadto pływanie jest bezpieczne dla naszych stawów i można uprawiać je przez cały rok – w basenie lub otwartym

Jazda na rowerze a zdrowie

Jazda na rowerze to morze zdrowotnych korzyści. Znany od wieków pojazd stanowi wygodny i bardzo wartościowy sposób na poruszanie się. Za sprawą jazdy na rowerze aktywizujemy całe ciało do pracy i jednocześnie pozbywamy się złych emocji. Delikatny wysiłek fizyczny pozwala na tego typu ćwiczenia każdemu, bez względu na wiek i poziom sprawność fizycznej, bo intensywność

Jak zachować formę nie wychodząc z domu?

W obecnej sytuacji, gdy w kraju panuje epidemia groźnego wirusa Covid-19, warto zostać w domu. Jest to jedyna metoda, która może dać 100% pewności, że do zakażenia nie dojdzie. To, że siedzisz w domu, nie oznacza jednak, że musisz przykleić się do kanapy z miską popcornu i zapomnieć o dbaniu o siebie! Wręcz przeciwnie. Podczas

Morsowanie – korzyści dla zdrowia

Dla wielu ludzi styczność z wodą, która ma temperaturę niższą niż 30 stopni Celsjusza, to już nieprzyjemne doznanie. Wyjątkiem są pory letnie, gdy stanowi ona przyjemne orzeźwienie. Jednak czy wyobrażasz sobie kąpiel w lodowatej wodzie zimą? Brzmi jak szaleństwo, ale naprawdę są ludzie, którzy to uwielbiają. I dobrze, bo morsowanie poprawia odporność, wspomaga układ krwionośny

Regeneracja po treningu – dlaczego jest ważna?

Trening będzie skuteczny dopiero wtedy, gdy zakończy go kompletna regeneracja organizmu. Tylko wtedy można liczyć na lepsze i co ważniejsze, długofalowe rezultaty.

Jak żyć zdrowiej?

  Istnieje kilka żelaznych zasad, które każdy powinien wdrożyć, by cieszyć się zdrowie i atrakcyjną sylwetką. Po pierwsze – zbilansowana dieta, bogata w świeże warzywa i owoce. Po drugie – wypijanie dwóch litrów płynów dziennie, by właściwie nawodnić organizm. Po trzecie – regularna aktywność fizyczna, dzięki której utrzymamy właściwą wagę.

Zatrzymywanie wody w organizmie

Zdarzają się dni, kiedy wstajesz rano i wydaje Ci się, że przez noc przytyłeś kilka kilogramów? Wrażenie opuchnięcia może być spowodowane nadmiernym gromadzeniem się wody w organizmie. Jakie są tego przyczyny i jak sobie z tym poradzić?

Niedobór snu a nadwaga

Zdrowo się odżywiasz, ćwiczysz, a mimo to masz problemy z nadwagą? Przyczyną tego może być niedobór snu.

Ćwiczenia rano czy wieczorem?

Lato coraz bliżej, a forma po zimie nie taka, jaka powinna być? Chcesz zacząć ćwiczyć, ale zastanawiasz się, kiedy ćwiczenia są najbardziej efektywne? Musisz zatem wiedzieć, że pora dnia, którą wybierzesz na aktywność fizyczną nie jest obojętna dla organizmu. Zarówno poranne treningi, jak i wieczorne mają swoje plusy i minusy.