Porady treningowe

Najczęstsze błędy biegaczy

Bieganie to dobry sposób na zgubienie zbędnych kilogramów oraz poprawienie kondycji. Nic więc dziwnego, że tak dużo osób stara się regularnie uprawiać jogging. Jednak na początku wielu biegaczy popełnia błędy, która mogą mocno zniechęcić do uprawiania tego sportu. Jak zatem rozpocząć bieganie, aby sprawiało ono najwięcej przyjemności?

Letnie treningi

O formę dba się bez względu na warunki pogodowe. Ćwiczyć można zarówno w deszczu, jak i przy palącym słońcu. Ta druga sytuacja wymaga jednak odpowiedniego przygotowania, bo wysokie temperatury mogą być niebezpieczne dla zdrowia i doprowadzić do przegrzania organizmu.

Dlaczego brzuszki są nieskuteczne?

Płaski brzuch to marzenie większości z nas. Jednak uzyskanie efektu zarysowanych mięśni wymaga ciężkiej pracy. Niezbędne jest połączenie ćwiczeń i odpowiedniej diety. Osoby, który zaczynają dietę i pracę nad płaskim brzuchem, najczęściej decydują się na wykonywanie popularnych brzuszków. Okazuje się jednak, że są one nieskuteczne.

Jak wyrzeźbić sylwetkę?

Uzyskanie pięknej sylwetki często kojarzy się nam z godzinami spędzonymi na ciężkich i mozolnych ćwiczeniach na siłowni oraz restrykcyjną dietą. Tymczasem, aby mieć piękne wyrzeźbione ciało, wystarczy zmienić tryb życia, zacząć zdrowo jeść i aktywnie spędzać czas. Trening pozwoli na zrzucenie zbędnych kilogramów i uzyskanie pięknego ciała, ale także zadba o dobre samopoczucie i zdrowie.

Jak pogodzić aktywność fizyczną z codziennymi obowiązkami?

W czasach, gdy większość z nas żyje szybko i nie może nadążyć z codziennymi obowiązkami, trudno znaleźć wolną godzinę na jogging czy fitness. Jak zatem pogodzić aktywność fizyczną z codziennymi obowiązkami? Podstawą jest dobra organizacja czasu oraz przede wszystkim silna motywacja.

Jak się nie odchudzać? Błędy dotyczące diety i ćwiczeń

Szukając informacji o dietach, można znaleźć ich tysiące. Zapewniają nam piękne smukłe ciało, walory zdrowotne, poprawę kondycji, samopoczucia. Tylko jak jest naprawdę? Czy dieta 500 kalorii zapewni szybkie i efektywne odchudzanie? Czy wysiłek fizyczny zawsze poprawi sylwetkę? Czego się wystrzegać przy planowaniu i wprowadzaniu w życie diety?

Jak ćwiczyć pośladki?

Jędrne pośladki to marzenie każdej kobiety. Niestety, siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej nie pomagają w jego spełnieniu. Okazuje się jednak, że wystarczy 15 minut 2-3 razy w tygodniu, by cieszyć się pupą na miarę Beyonce lub Jennifer Lopez. Jak tego dokonać? W jaki sposób ćwiczyć pośladki i jakich błędów treningowych unikać? O tym

Martwy ciąg

Martwy ciąg to podstawowe ćwiczenie wykonywane w wielu dyscyplinach sportowych – podnoszeniu ciężarów, sportach walki czy crossficie. Podczas jego wykonywania pracuje aż 70% wszystkich mięśni poprzecznie prążkowanych. Główny nacisk pada na prostownik grzbietu. Jednak idealnie jest, gdy pracują także i inne mięśnie poboczne – mięśnie pleców, nóg, barków, ramion czy brzucha.

Dlaczego po 30. trudniej jest schudnąć?

Mając 20 lat można jeść wszystko, a beztroskie życie nie wpływa na wagę. Pizza na obiad, kolacja o północy, słodycze, alkohol – nic z tych rzeczy nie powoduje dodatkowych kilogramów. A jeśli kilka ich przybędzie, wystarczy chwila, by dieta przyniosła zamierzony efekt. Skutki uboczne takiego trybu życia po trzydziestce są zdecydowanie bardziej odczuwalne. Wówczas zrzucenie

Jak skutecznie ćwiczyć mięśnie brzucha?

Zbliżające się wakacje oznaczają dla wielu z nas okres intensywnej pracy nad sylwetką. Ukształtowana i – co najważniejsze – widoczna muskulatura sprawia, że znacznie chętniej odgrywamy nasze ciała, wystawiając je na słońce. Osiągnięcie zadowalających efektów jest możliwe w zasadzie wyłącznie poprzez stosowanie zbilansowanej, dostosowanej do potrzeb naszego organizmu diety oraz regularne wykonywanie ćwiczeń fizycznych –