Odchudzasz się? Jedz!

Niektóre osoby chcą bardzo szybko zobaczyć efekty odchudzania. Dlatego drastycznie redukują liczbę spożywanych kalorii, a nawet się głodzą, czy też eliminują z jadłospisu któryś z głównych posiłków (najczęściej kolację). Jednak jest to jeden z największych błędów, jakie możemy popełnić, gdy chcemy schudnąć.

Aqua zumba – trening taneczny w wodzie

Zumba jest znana już od lat 90. XX wieku. Łączy w sobie elementy tańca, treningu cardio i treningu siłowego. Niedawno popularność zaczęła zdobywać nowa forma zumby – na basenie.

Kalistenika i street workout

Kalistenika to trening z masą własnego ciała. Od kilku lat ta forma ćwiczeń ponownie cieszy się dużym zainteresowaniem, gdyż pozwala zbudować pięknie umięśnioną sylwetkę i robi wrażenia na innych. Warto wiedzieć, że słowo kalistenika wywodzi się od starogreckich słów kallos i sthenos. Kallos czyli piękno, sthenos – siła.

Jak wrócić do formy po przerwie?

Różne przyczyny wpływają na przerwy w treningach. Może to być bolesna kontuzja, przetrenowanie ciała lub brak czasu, aby wykonać cały zestaw ćwiczeń w cyklicznych odstępach. Każda aktywna osoba wie, że tylko regularne trening przynoszą efekty. Dlatego w sytuacji powrotu do ćwiczeń po dłuższej przerwie trzeba pamiętać o

Kiedy przerwać ćwiczenia?

Ból podczas treningu nie jest niczym zaskakującym. Wysiłek fizyczny często powoduje zadyszkę, zawroty głowy czy nudności. Są jednak sytuacje, które powinny nas zaalarmować, że nie mam do czynienia ze zwykłym zmęczeniem, a może być to kontuzja. Warto bacznie obserwować swoje ciało, aby w porę przerwać ćwiczenia i

Sporty zimowe dla początkujących

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu także zimą sprawia mnóstwo frajdy. Osoby, które dopiero zaczynają poznawać sporty zimowe, powinny swoją przygodę rozpocząć od małych kroków, aby z czasem uprawiać różne dyscypliny z większą intensywnością.

Ćwiczenia – jak pokonać kryzys?

Kryzys, czyli zniechęcenie do ćwiczeń i spadek motywacji, przychodzi prędzej czy później. Od tego, jak do niego podejdziemy, zależy, czy uda się go pokonać. Kryzys może mieć wiele powodów, takich jak zbyt duża intensywność, źle dobrane ćwiczenia, brak efektów ćwiczeń.

Napoje izotoniczne

Każdy wysiłek fizyczny powoduje utratę sporej ilości wody z organizmu, którą trzeba szybko uzupełnić. Poza wodą konieczne jest także dostarczenie składników mineralnych takich jak sód, chlor, potas magnez oraz wapń, które także są wypacane podczas treningu. Popularnym rozwiązaniem na niedobory jest picie napojów izotonicznych, które świetnie nawadniają

Najczęstsze błędy biegaczy

Bieganie to dobry sposób na zgubienie zbędnych kilogramów oraz poprawienie kondycji. Nic więc dziwnego, że tak dużo osób stara się regularnie uprawiać jogging. Jednak na początku wielu biegaczy popełnia błędy, która mogą mocno zniechęcić do uprawiania tego sportu. Jak zatem rozpocząć bieganie, aby sprawiało ono najwięcej przyjemności?

Treningi a posiłki

Jeżeli pragniesz, by wysiłek, jaki wkładasz w trening, przyniósł oczekiwane rezultaty, należy przygotować także odpowiednią dietę. Sukces często zależy od tego, czy jest zbilansowana i dobrana do potrzeb trenującego. Dzięki temu organizmowi dostarcza się niezbędne wartości odżywcze.