Power walking

Power walking to sport dla osób, które nie lubią bądź nie mogą biegać, a chciałyby być w formie i trochę schudnąć. Polecany jest też jako końcowy etap rehabilitacji.

Trening wibracyjny

Osoby odchudzające się bardzo często podejmują aktywność fizyczną, by stracić na wadze. Jednym z ciekawszych rozwiązań, którymi warto się zainteresować, jest trening wibracyjny. Jak sama nazwa wskazuje, ten rodzaj treningu polega na wykorzystaniu wibracji.

Intermittent fasting

Intermittent fasting (IF), co można przetłumaczyć jako przerywany post, tak naprawdę nie jest dietą. Nie chodzi tu bowiem o odpowiedni dobór produktów spożywczych ani o ich eliminację. Istotą intermittent fasting jest odpowiedni rozkład czasowy posiłków w ciągu doby – tak, by mieściły się w określonym przedziale czasowym.

Sokowirówka czy wyciskarka?

Samodzielne przygotowywanie soków owocowych i warzywnych stało się ostatnio bardzo popularne, zwłaszcza że jest to dogodny sposób na zapewnienie odpowiedniej ilości warzyw i owoców w diecie. Wiele osób szuka więc odpowiedniego urządzenia do tego celu. W sprzedaży można znaleźć sokowirówki i wyciskarki.

Odchudzasz się? Jedz!

Niektóre osoby chcą bardzo szybko zobaczyć efekty odchudzania. Dlatego drastycznie redukują liczbę spożywanych kalorii, a nawet się głodzą, czy też eliminują z jadłospisu któryś z głównych posiłków (najczęściej kolację). Jednak jest to jeden z największych błędów, jakie możemy popełnić, gdy chcemy schudnąć.

Aqua zumba – trening taneczny w wodzie

Zumba jest znana już od lat 90. XX wieku. Łączy w sobie elementy tańca, treningu cardio i treningu siłowego. Niedawno popularność zaczęła zdobywać nowa forma zumby – na basenie.

Kalistenika i street workout

Kalistenika to trening z masą własnego ciała. Od kilku lat ta forma ćwiczeń ponownie cieszy się dużym zainteresowaniem, gdyż pozwala zbudować pięknie umięśnioną sylwetkę i robi wrażenia na innych. Warto wiedzieć, że słowo kalistenika wywodzi się od starogreckich słów kallos i sthenos. Kallos czyli piękno, sthenos – siła.

Jak wrócić do formy po przerwie?

Różne przyczyny wpływają na przerwy w treningach. Może to być bolesna kontuzja, przetrenowanie ciała lub brak czasu, aby wykonać cały zestaw ćwiczeń w cyklicznych odstępach. Każda aktywna osoba wie, że tylko regularne trening przynoszą efekty. Dlatego w sytuacji powrotu do ćwiczeń po dłuższej przerwie trzeba pamiętać o

Kiedy przerwać ćwiczenia?

Ból podczas treningu nie jest niczym zaskakującym. Wysiłek fizyczny często powoduje zadyszkę, zawroty głowy czy nudności. Są jednak sytuacje, które powinny nas zaalarmować, że nie mam do czynienia ze zwykłym zmęczeniem, a może być to kontuzja. Warto bacznie obserwować swoje ciało, aby w porę przerwać ćwiczenia i

Sporty zimowe dla początkujących

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu także zimą sprawia mnóstwo frajdy. Osoby, które dopiero zaczynają poznawać sporty zimowe, powinny swoją przygodę rozpocząć od małych kroków, aby z czasem uprawiać różne dyscypliny z większą intensywnością.