Martwy ciąg

Martwy ciąg to podstawowe ćwiczenie wykonywane w wielu dyscyplinach sportowych – podnoszeniu ciężarów, sportach walki czy crossficie. Podczas jego wykonywania pracuje aż 70% wszystkich mięśni poprzecznie prążkowanych. Główny nacisk pada na prostownik grzbietu. Jednak idealnie jest, gdy pracują także i inne mięśnie poboczne – mięśnie pleców, nóg, barków, ramion

Dlaczego po 30. trudniej jest schudnąć?

Mając 20 lat można jeść wszystko, a beztroskie życie nie wpływa na wagę. Pizza na obiad, kolacja o północy, słodycze, alkohol – nic z tych rzeczy nie powoduje dodatkowych kilogramów. A jeśli kilka ich przybędzie, wystarczy chwila, by dieta przyniosła zamierzony efekt. Skutki uboczne takiego trybu życia

Chcesz mieć szczupłą sylwetkę? Nie rezygnuj z kolacji!

Wokół odchudzania narosło wiele mitów, które nie pomagają w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a wręcz to uniemożliwiają. Jeden z takich mitów dotyczy jedzenia kolacji. Wiele osób rezygnuje z niej licząc, że w ten sposób osiągnie wymarzoną sylwetkę, ale czy słusznie? Dlaczego brak kolacji nie odchudza? Co warto jeść,

Weganizm a uprawianie sportu

Uprawianie sportu wymaga dostarczania organizmowi niezbędnych składników, przede wszystkim pełnowartościowego białka, które znajduje się głównie w mięsie drobiowym i owocach morza. Weganie, którzy uprawiają sport, mają utrudnione zadanie. Czy w ogóle bezpieczne jest, by osoby z taką dietą ćwiczyły? Czy ich styl żywienia dopuszcza aktywność fizyczną bez

Białko serwatkowe w diecie sportowca

Aminokwasy wchodzące w skład białka są podstawową substancję budulcową dla mięśni, dlatego sportowcy często przyjmują białko jako suplement. Białko serwatkowe otrzymywane jest z serwatki – produktu ubocznego produkcji sera. Zawiera ona wiele cennych składników, jednak samego białka jest niewiele. Aby je wyizolować, poddaje się serwatkę procesom mającym

Bikram joga

Bikram joga to rodzaj jogi stworzonej przez Bikrama Choudhury na podstawie tradycyjnych technik. Mistrz Bikram jest założycielem Yoga College of India i autorem sekwencji 26 pozycji, które wykonuje się w wysokiej temperaturze.

Jak skutecznie ćwiczyć mięśnie brzucha?

Zbliżające się wakacje oznaczają dla wielu z nas okres intensywnej pracy nad sylwetką. Ukształtowana i – co najważniejsze – widoczna muskulatura sprawia, że znacznie chętniej odgrywamy nasze ciała, wystawiając je na słońce. Osiągnięcie zadowalających efektów jest możliwe w zasadzie wyłącznie poprzez stosowanie zbilansowanej, dostosowanej do potrzeb naszego

Najpopularniejsze treningowe mity

Dbanie o szczupłą i zdrową sylwetkę jest obecnie popularne jak nigdy. Ćwiczy coraz więcej osób, co powoduje, że pojawia się wielu domorosłych trenerów, którzy usiłują wprowadzać w życie swoje innowacyjne pomysły i idee – nie wszystkie słuszne. A jak wiadomo, kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą. Z

Oddech podczas treningu

Każdy zdaje sobie sprawę, że przed treningiem ważna jest rozgrzewka, w jego trakcie uzupełnianie płynów, a na koniec rozciąganie. Jednak znacznie mniej osób dba o prawidłowe oddychanie podczas ćwiczeń, bez którego trudno o efekty treningów. Niedotlenione mięśnie i zbyt dużo dwutlenku węgla w organizmie mogą skutkować silnym

Trening siłowy dla kobiet

Kobiecy trening siłowy wcale nie oznacza uzyskania mocno rozbudowanych mięśni i męskiej sylwetki. Za to odpowiadają przede wszystkim hormony. Natomiast odpowiednie ćwiczenia siłowe pozwalają pięknie wymodelować ciało i zgubić zbędne kilogramy. Ćwiczenia siłowe nie muszą być nudne – gwarantują zgrabne ciało i doskonałe samopoczucie przy ciekawym zestawie